Har du solid kommunikasjonserfaring og en god penn?

Kan du trives med varierte arbeidsoppgaver i et hektisk arbeidsmiljø der fristene er korte og kravet til presisjon høyt?

Har du lang erfaring med ulike sider av kommunikasjonsfaget og liker også å jobbe strategisk med å videreutvikle kommunikasjonsarbeid?

Da kan denne stillingen være noe for deg. 

Vi er for tiden midt i et spennende arbeid med å utvikle strategien som skal ligge til grunn for kommunikasjonsarbeidet vårt de neste fire årene. Du vil få en viktig rolle i å implementere denne. Derfor er det viktig for oss at du har erfaring og kompetanse som kan løfte oss, og ideer og gjennomføringsevne som kan trekke oss fremover i riktig retning.

Du er også trygg og initiativrik, har stor arbeidskapasitet og interesse for Finansdepartementets fagområder. Du setter deg raskt inn i komplekse saker og fremstiller dem på en forståelig og god måte, tilpasset ulike målgrupper. Du trives med mediehåndtering og leverer høy kvalitet, også når tiden er knapp.

Arbeidsoppgaver

Hoveddelen av arbeidet vil bestå i å håndtere pressen på en rask og profesjonell måte, og gi råd om hvordan mediehenvendelser bør besvares. I tillegg vil du bidra med kommunikasjonsfaglige råd og medietrening, og utarbeide tekster og budskap til ulike kanaler. 

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen kommunikasjon/mediefag/samfunnsfaglig retning. Særlig relevant erfaring kan i enkelte tilfeller veie opp for kravet til utdanning
  • Bred arbeidserfaring innen kommunikasjonsfeltet
  • God forståelse for økonomi og politikk
  • Svært god formidlingsevne på norsk og engelsk
  • Personlig egnethet vil også bli vektlagt 

Personlige egenskaper

For å lykkes i denne jobben, må du være flink til å tilegne deg ny kunnskap raskt og effektivt . Du må også være god til å omsette faglige og tekniske tekster til forståelig og engasjerende innhold, uten at det går på bekostning av kvaliteten.

Du har god vurderingsevne, høy integritet og er tillitvekkende.

Du vil i stor grad få mulighet til å påvirke måten vi jobber på, så det er en fordel om du er initiativrik og kan vise at du har stor gjennomføringskraft. 

Hos oss er det ofte mange oppgaver samtidig og korte frister. Du må derfor ha stor arbeidskapasitet og takle press på en god måte. Det er også viktig at du klarer å holde oversikt over store saksfelt.

Vilkår

100 prosent fast stilling.
Avlønning som seniorrådgiver, samt betalt overtid. Lønn avtales innenfor rammen av hovedtariffavtalene i staten
I perioder må det påregnes arbeid utover normal arbeidstid og høyt arbeidspress.
Leder kan endre arbeidsoppgaver ved behov.
Søknadsfrist: 26. september 2018. Stillingens referansenr er 29/18
Ta kontakt med kommunikasjonssjef Therese Riiser Wålen på mobil 940 50 886 dersom du har spørsmål.
Vi oppfordrer særlig kvinner og personer med innvandrerbakgrunn til å søke. Arbeidsforholdene vil om nødvendig bli lagt til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.

Søknad med CV sendes elektronisk via www.jobbnorge.no. Merk søknaden med referansenr 29/18. Etter at søknadsfristen er utløpt, vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ønsker å bli utelatt fra søkerlisten. Den aktuelle kandidat for stillingen må kunne sikkerhetsklareres. Attester, karakterutskrifter og vedlegg må ettersendes dersom de ikke lastes opp elektronisk. Merk konvolutten med referansenummeret 29/18 til stillingen og send til Finansdepartementet, Kommunikasjonsenheten, Postboks 8008 Dep, 0030 Oslo.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kvalifiserte søkere før ansettelse.

Søknadsfrist: 26.09.2018

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Finansdepartementet

Kontaktperson:
Therese Riiser Wålen, kommunikasjonssjef
Tlf: 940 50 886

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler