Vil du bidra i arbeidet med å utvikle fremtidens analyser for bedre kontrollarbeid? Informasjonsforvaltning, Folkeregisteret
Om stillingen
Kunne du tenke deg en jobb hvor du får mulighet til å bidra i utviklingen av fremtidens analyser for bedre kontrollarbeid? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Folkeregisteret står nå foran store oppgaver med en ønsket dreining av kontroll- og kvalitetsarbeidet mot å bli mer risiko- og kunnskapsbasert. Til dette spennende og viktige arbeidet trenger vi deg og din kompetanse.
Som medarbeider hos oss, får du gode muligheter til å påvirke hva vi skal jobbe med, og hvordan vårt kontrollmiljø skal arbeide fremover. Vår målsetting er å sikre et oppdatert og korrekt folkeregister som brukerne av registeret kan ha tillit til.
Stillingen er plassert i en av folkeregistergruppene våre på Grålum. Begge gruppene har et landsdekkende ansvar for fagområdene utflytting, kontroll, tips og sanksjonering og består av dyktige medarbeidere med lang erfaring og ulik utdanningsbakgrunn.
Hos oss kan det til tider være hektisk, så du må like å ha mye å gjøre og klare å ha fokus på både kvalitet og mengde. Du blir en del av en gruppe med et godt sosialt og faglig miljø med stor takhøyde, med en kultur preget av åpenhet og tillit til hverandre.
Hva går jobben ut på?
Du vil bidra i arbeidet med å øke vår kunnskap om kvaliteten på folkeregisterdata og effekten av Folkeregisterets virkemidler. Du vil få mulighet til å jobbe sammen med andre i divisjonens analysemiljø.
Sentrale arbeidsoppgaver vil være:
- utvikle fremtidens analyser for bedre kontrollarbeid i Folkeregisteret
- utarbeide tallgrunnlag og gjøre uttrekk fra tilgjengelige datakilder, herunder etterspurte datauttrekk til forskning
- ta i bruk og videreutvikle Skatteetatens nye data- og analyseplattform
- formidle resultater/tallgrunnlag i relevante fora, både skriftlig og muntlig
- bidra til å utvikle avdelingens analysemiljø
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter deg som har relevant utdanning på minimum bachelornivå.
- du har erfaring med bruk av SQL
- du har kunnskap om andre analyseverktøy, som for eksempel Python/Power BI
- du må kunne formidle kompleks informasjon på en enkel og lettfattelig måte, både skriftlig og muntlig
- det er en fordel om du har med erfaring fra offentlig forvaltning eller relevante arbeidsområder
Du må laste ned attester og vitnemål som vedlegg til den elektroniske søknaden. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må du legge ved godkjenning fra NOKUT/ Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som er strukturert og som klarer å holde fokus på flere ulike oppgaver samtidig. Du er kreativ, liker å tenke nytt og finner gode løsninger på praktiske utfordringer.
I tillegg ønsker vi at du:
- har gode samarbeids - og kommunikasjonsevner, og liker å jobbe sammen med andre på tvers av fagområder
- har evne til raskt å sette deg inn i sammensatte problemstillinger
- liker å lære nye ting og verdsetter verdien av andres kunnskap og erfaring
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får gode pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom kr 557 100 og kr 759 100, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.