APA førstekonsulent

Arbeidsgiverpolitisk avdeling har 30 ansatte. Avdelingen har tre avdelingsdirektører som sammen med statens personaldirektør utgjør avdelingens ledergruppe. Arbeidshverdagen i avdelingen kjennetegnes av variasjon i arbeidsoppgavene, krav til faglighet og til oppfølgingen av avtalte leveranser.
Vi søker en samfunnsengasjert person som har lyst til å bidra til gjennomføring av den statlige arbeidsgiverpolitikken. Vår nye medarbeider skal gi administrativ støtte til ledelsen og kolleger i ulike arbeidsprosesser, sikre at vi følger opp departementsinterne bestillinger og rutiner, samt har god oppfølging av og kontroll på budsjettsaker. Du vil jobbe tett sammen med kolleger fra alle avdelingens kompetanseområder, og utføre oppgaver som er viktige for at avdeling kan lykkes i sitt oppdrag.

Viktige oppgaver vil være

  • Internbudsjett og økonomioppfølging, herunder økonomirapportering budsjettoppstilling, prosjektoppfølging, utbetalinger av midler og fakturahåndtering
  • Støtte og veiledning til kolleger når det gjelder departementsinterne saksbehandlingsrutiner.
  • Støtte og veiledning til kolleger i bruk av ulike digitale verktøy som MS Office-programmene Word, PowerPoint, Excel og OneNote
  • Bistå kollegaer med dokumenthåndtering, både i arkivsystemet Websak og i Sharepoint
  • Bistå ved større arrangementer som konferanser, kurs og møter
  • Varierte administrative oppgaver for avdelingen, som å håndtere telefonhenvendelser, bestille reiser, administrativ saksbehandling og ellers annet forefallende arbeid

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på bachelornivå, gjerne innen økonomi og administrative fag – annen relevant utdanning og/eller arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet
  • Noen års relevant arbeidserfaring – gjerne fra offentlig forvaltning
  • God kunnskap om og erfaring i bruk av relevante IT-støttesystemer og verktøy

Personlige egenskaper

  • Er en lagspiller, er serviceinnstilt og fleksibel med hensyn til oppgaver
  • Selvstendig og nøyaktig
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Vilje til og ønske om å lære

Vi tilbyr

Stillingen er lønnet som førstekonsulent (1408)/seniorkonsulent (1363) i spennet kr. 410.000,- til 500.000,- per år.

Et pulserende og spennende arbeidsmiljø med muligheter for faglig og personlig utvikling. Arbeidssted er i regjeringskvartalet i Oslo. Vi har fasiliteter som kantine og treningsrom, samt egen bedriftshelsetjeneste. Mulighet for trening i arbeidstiden. Pensjonsordning gjennom medlemskap i Statens pensjonskasse.

Bakgrunnssjekk leveres av vår partner Meditor. Dette er en systematisk kilde- og dokumentkontroll av opplysninger søkere gir om utdanning og arbeidserfaring. Vi gjennomfører bakgrunnssjekk etter informert samtykke fra kandidaten.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf offentlighetslovens § 25.

Kontakt gjerne avdelingsdirektør Oddbjørn Tønder på mobiltelefon 906 32 826 (frem til 1. november), avdelingsdirektør Yvonne Larssen på mobiltelefon 952 57 013 (i perioden 2. til 19. november) eller seniorrådgiver Ragnhild Indreeide på mobiltelefon 959 07 985 for nærmere opplysninger om stillingen.

Søknadsfrist: 19.11.2018

Arbeidssted: Akersgata 59

Arbeidsgiver:
Kommunal- og moderniseringsdepartementet

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler