Arbeidsretten - Dommer

Stillingen som dommer i Arbeidsretten er ledig fra 6. august 2018.

Hovedinnholdet i dommerstillingen er ordinære dommeroppgaver, herunder saksforberedelse i tildelte saker, domsskriving og deltakelse i hovedforhandlinger og andre rettsmøter. Du vil også bli tillagt andre juridiske og administrative oppgaver innenfor domstolens virkeområde.

Du må ha høy juridisk kompetanse, og oppfylle kvalifikasjonskravene som framgår av arbeidstivstloven § 36. Det er ønskelig med dommererfaring og vi forutsetter kjennskap til Arbeidsrettens arbeidsfelt. Tidligere relevant praksis vil bli vektlagt.  

Stillingen lønnes tilsvarende lagdommer, og utgjør p.t. kr 1 173 000.

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Som IA-virksomhet legger vi vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene for personer med nedsatt funksjonsevne. Søkere som synliggjør at de har redusert funksjonsevne, vil bli innkalt til intervju dersom de er kvalifiserte for stillingen.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om de har bedt om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Blir dette aktuelt, vil vi ta kontakt før søkerlisten offentliggjøres.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med ekspedisjonssjef Ragnhild Nordaas, tlf. 22 24 69 89, eller leder av Arbeidsretten Jakob Wahl, tlf. 23 10 01 40.

Søknadsfrist: 16.08.2018

Arbeidsgiver:
Arbeids- og sosialdepartementet

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler