Vi søker ny seksjonsleder (avdelingsdirektør) til informasjonsforvaltningsseksjonen i administrasjonsavdelingen. Som leder av seksjonen har du hovedansvaret for departementets arkiv- og dokumentasjonsfunksjon samt informasjonssikkerhet. Stillingen rapporterer til ekspedisjonssjef for administrasjonsavdelingen, og er en del av hennes ledergruppe. Seksjonen har for tiden ni ansatte.
Noen av seksjonens sentrale oppgaver er drift, utvikling og brukerstøtte på arkiv- og saksbehandlingssystemet WebSak og samhandlingsverktøyet SharePoint, samt utvikling av departementets rutiner for saksbehandling og dokumentasjon. I løpet av de nærmeste årene skal departementene innføre nytt- sak og arkivsystem og gå over til ny IKT-plattform. I tillegg til nytt klassifikasjonssystem og innføring av lavgradert elektronisk arkiv, innebærer det nye systemet økt standardisering og flere muligheter for fellesløsninger på tvers av departementsfelleskapet.
Tett samspill med resten av departementet og god helhetsforståelse er viktig. Lederen av seksjonen må være samarbeidsorientert, engasjert i å lykkes med omstilling og videreutvikling av seksjonens tjenester. For å bidra i arbeidet med å videreutvikle departementet, vil du være med på å legge til rette for nye arbeidsformer ved å videreutvikle digitale plattformer for samhandling og effektivitet.
Vi stiller krav om:
Personlige egenskaper:
Vi har fleksibel arbeidstid, sommertid og medlemskap i Statens pensjonskasse, en av Norges beste pensjonsordninger. Les mer om å jobbe i Finansdepartementet her.
Lønn: kr 950.000 – 1.100.000 og betalt overtid. For særlig godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
Søknadsfrist: 3. februar 2023.
Kontakt: For ytterligere informasjon om stillingene er du velkommen til å ta kontakt med ekspedisjonssjef Tina Engelsrud på tlf. 93 02 80 74/22 24 41 40 eller e-post tina.engelsrud@fin.dep.no for nærmere opplysninger.
Bakgrunnssjekk og autorisasjon
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kvalifiserte søkere før ansettelse. Ansatte i Finansdepartementet må kunne autoriseres for adgang til informasjon gradert BEGRENSET etter sikkerhetsloven. For mer informasjon om autorisasjon, se her.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søker vil bli orientert om dette på forhånd.
Finansdepartementet er opptatt av mangfold og ønsker å være en arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-bedrift, og i dette ligger det blant annet at vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Alle kvalifiserte søkere vil bli vurdert.
Søknadsfrist: 03.02.2023
Arbeidssted: Akersgata 40, 0180 Oslo
Arbeidsgiver:
Finansdepartementet