Business Analyst til fremtidens IT-plattform for helsesektoren

Norsk Helsenett SF (NHN) er i ferd med å ta fatt på en strategiperiode på 6 år – og for vår divisjon sin del har vi minst to hovedleveranser de neste par årene; sikre rammevilkår og praktisk gjennomførbarhet av en hybrid driftsmodell med å kombinere automatiserte on-premløsninger og allmenne skyløsninger. Ansvaret for kompetansesenter for skytjenester (Cloud center of Excellence) er også tillagt avdelingen og seksjonen.

Denne stillingen blir en del av seksjon Arkitekt, Prosesser og Leveranse, som jobber tett med alle divisjoner i Norsk Helsenett SF (NHN). Seksjonen er en del av avdeling Arkitektur og operasjonssenter. En sentral oppgave for stillingen blir å bidra til god forretningsmessig forståelse på strategisk og operasjonelt nivå rundt kost- og prisingsmekanismer innen våre leveranser med hybrid driftsmodell. 

Stillingen vil være spesielt knyttet mot avdelingene i samme divisjon, som er infrastrukturdrift og nasjonale driftsløsninger. Seksjonen er en del av Divisjon applikasjon- og plattformtjenester som blant annet skal sikre arkitektur, leveranser og prosesser i tillegg til å håndtere NHN sitt 24/7/365 operasjonssenter.

Er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe hos oss, og hva som driver våre ansatte i å levere på dette viktige samfunnsoppdraget?  Det får du svar på ved å se på denne filmen: https://vimeo.com/506062525/ef64c2ee64 

Søknader behandles fortløpende.

Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. 

Arbeidsoppgaver

  • Produsere saksunderlag for beslutningstakere og kunder
  • Strukturere og skape helhetsoversikt og verdikjede på forbruk av IKT-drift
  • Lage prognoser, budsjettinnspill og kalkyler
  • Sikre god forretningsmessig forståelse på strategisk og operasjonelt nivå rundt prisingsmekanismer innen IKT-drift
  • Delta i relevante fora og prosesser knyttet til leveransemodeller for IKT-drift
  • Kundedialog og oppfølging av leveranser med særskilt fokus på det merkantile

Kvalifikasjoner

Det er en fordel med kompetanseinnsikt i forretningsmodeller knyttet til IKT leveranser. Du vil bidra med din kompetanse til å utvikle sentraliserte kostmodeller for IKT-leveranser.

  • Høyere utdanning fra universitet eller høyskole. Dokumentert og relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Erfaring med leveransemodeller for driftstjenester som ivaretar økonomi og kostnadskontroll
  • Kjennskap til IKT driftsleveranser
  • Kjennskap til utarbeidelse av avtaler (type SSA og OLA)
  • Erfaring med utarbeidelse av budsjett

Personlige egenskaper

Vi søker en selvdreven og utadvendt person med ambisjoner om å påvirke. Du er faglig trygg og samarbeider godt, selv i perioder med høy arbeidsbelastning. Da du vil ha kontakt både mot eksterne selskaper og mot ledelsen/styret. Det er viktig at du kommuniserer godt og er omgjengelig.

Vi ser etter deg som brenner for å gjøre en god jobb og som er engasjert når det gjelder å fremme gode løsninger til kunder og partnere. Norsk helsenett har et viktig samfunnsoppdrag så en forståelse for vår sektor er ønskelig. Vi ser etter deg som er handlingsorientert og har god evne til å ta raske og gode beslutninger mot målbilder. 

Har du i tillegg evne til å se helhetsbilde, og bidrar aktivt til nytenkning og utvikling, så ønsker vi gjerne å komme i kontakt med deg.

Vi tilbyr

I Norsk helsenett lever vi etter våre verdier: Vi er nysgjerrige, vi har driv og vi bryr oss. Vi motiveres av visjonen om å knytte Helse-Norge sammen og med å forenkle helsetjenesten.

Hos oss får du: 

  • Spennende utfordringer og muligheter i en kunnskapsintensiv virksomhet hvor ansatte har høy fagkompetanse, stort engasjement og utviklingsvilje.
  • Et godt arbeidsmiljø hvor vi ser og oppmuntrer hverandre
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver, hvor du får mulighet til å utvikle din kompetanse og jobbe i et miljø med høyt faglig nivå
  • Konkurransedyktige betingelser 
  • Gode ordninger som fleksitid, 7,5 timers arbeidsdag, og gode pensjons -og forsikringsordninger i KLP og DNB
  • Et åpent kontorlandskap i moderne lokaler med gode fasiliteter på huset. 
  • En jobb med mening, samfunnsoppdraget er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe i Norsk helsenett

Norsk helsenett er omfattet av sikkerhetsloven, og for ansatte i selskapet kan det potensielt bli aktuelt med sikkerhetsklarering.

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Kontaktinfo: Per Øyvind Markussen, seksjonsleder arkitektur, prosesser og leveranse tlf.: 414 32 124 eller Birgithe Tømmervold, Senior HR-rådgiver tlf.: 99551693

Norsk helsenett knytter Helse-Norge sammen, og har som formål å gjøre helseinformasjon og digitale tjenester tilgjengelig – trygt, enkelt og relevant. Slik hjelper vi innbyggerne med å mestre sin egen helsehverdag, helsesektoren til å yte gode helsetjenester, forskerne til å utvikle ny kunnskap og næringslivet til å levere sine tjenester for bedre helse. Vi jobber for å forenkle arbeidsdagen til helseforvaltningen slik at de kan samle seg om sitt samfunnsoppdrag.
For å kunne realisere formålet er det viktig at vi er nysgjerrige, har driv og bryr oss – noe som også er våre verdier. Vi har ansvar for de nasjonale e-helseløsningene helsenorge.no, kjernejournal, e-resept og grunndata. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er et statsforetak med om lag 750 ansatte, og vårt hovedkontor er i Trondheim med avdelingskontor i Tromsø, Bergen, Svalbard og i Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside nhn.no.

 

Søknadsfrist: 23.05.2021

Arbeidssted: Trondheim

Arbeidsgiver:
Norsk Helsenett SF

Kontaktperson:
Per Øyvind Markussen, seksjonsleder arkitektur, prosesser og leveranse
Tlf: 414 32 124

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler