Controller - Leveransemåling

Sykehuspartner HF er Nordens største leverandør av fellestjenester til sykehus. Vi leverer IKT-, prosjekt-, lønns- og personaltjenester til sykehusene i Helse Sør-Øst. Vi forvalter og drifter et av Nord-Europas største og mest avanserte IKT-miljøer med over 70.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartner har ca. 1400 ansatte og har hovedkontor i Drammen, samt avdelingskontorer i Oslo, Grimstad, Porsgrunn, Østfold og Innlandet.

 

Sykehuspartner – en partner for helsetjenester i utvikling.


Seksjon for Leveransemåling har ansvar for å videreutvikle og profesjonalisere Sykehuspartners behov for rapportering både internt og mot våre kunder. Leveransemåling leverer data til kunde-, drifts- og virksomhetsrapportering, og fungerer som rådgiver for utvikling av nye rapporter og analyser.

Som Controller vil du bli sentral i utvikling av seksjon for Leveransemåling, og få selvstendig ansvar for en rapportportefølje fokusert på HR data.
Du vil jobbe med utvikling, design og kvalitetssikring av HR-relatert rapporteringsinformasjon for Sykehuspartner.
Videre skal man bistå HR-avdeling med analyse og tolkning av tall. I dette ligger det å:
• bistå HR med å treffe riktige beslutninger basert på de dataene som er tilgjengelig
• analysere data og finne relevante handlingspunkter

Du vil også delta i årlige lønnsforhandlinger som en del av utvalget. Du vil utføre rollen som regnemester, som blant annet innebærer utarbeiding av medlemslister, beregning av lønnsmasse, og glidningstall, utsending av lister for lønnssamtaler, regnemester i selve forhandlinger og etterarbeid knyttet til effektuering av lønnsoppgjør og kvalitetssikring.

Vi tilbyr

Et spennende og kompetent miljø hos en av Norges største IKT-bedrifter, preget av samarbeid og selvstendig ansvar
Et selskap med et viktig samfunnsoppdrag
Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Langsiktig kompetanseplan med både intern og ekstern opplæring
Sentral beliggenhet på Skøyen, med kort vei til offentlige transportmidler
Konkurransedyktige betingelser, forsikringsordninger og pensjonsordning
Fleksibel arbeidstidsordning


Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.

Kvalifikasjoner

Generell HR-faglig innsikt, forståelse for de viktigste HR-begrepene (sykefravær, turnover, årsverk osv)
Kunnskap om forhandlingsmodellen i offentlig sektor er en fordel
Erfaring med Excel på høyt nivå
God virksomhetsforståelse (kjennskap til det viktige som skjer i organisasjonen, målbildet, viktige prosjekter etc fra et HR perspektiv), ha vist evne til å sette seg inn i hvordan virksomheten fungerer, få en helhetsforståelse
Relevant erfaring fra større IKT-miljøer, og offentlig sektor er ønskelig
Erfaring med rapporteringsløsninger og produksjon av styringsdata
Kjennskap til SQL er ønskelig
Kjennskap til Microsoft sin BI plattform (Power BI) er ønskelig
God service- og forretningsforståelse

Personlige egenskaper

Proaktiv atferd i fht analyser av HR-data og mulige problemstillinger
Ryddig og strukturert arbeidsform
Ansvarsfull og profesjonell fremtreden
Analytiske evner og metodisk arbeidsform
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsegenskaper på alle nivåer
Evne til å ta beslutninger og arbeide selvstendig
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 28.10.2018

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:

Hoffsveien 1D
0275 Oslo

Kontaktperson:
Sebastian Ross
Tlf: 90932384

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler