Dunker hjertet ditt for at brukere skal få en bedre opplevelse?

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du får selvsagt beskjed om utfallet.

Vil du være med å styrke arbeidet med brukerdrevet utvikling i Skatteetaten?

Vi søker deg som vet at innsikt i brukernes behov og utfordringer er avgjørende for å utvikle gode tjenester, og som brenner for å skape gode brukeropplevelser. Du lar deg motivere av Skatteetatens samfunnsoppdrag, og ønsker å bidra til ytterligere brukerorientering av etaten. Vi kan tilby et bredt spekter av arbeidsoppgaver med å utforske og forstå brukernes utfordringer og behov, og deres forhold til etatens digitale og analoge tjenester.

Stillingen som tjenesteutvikler er hjemmehørende i gruppe Brukerreise på Helsfyr i Oslo, og skal bidra til brukerorientering av etaten gjennom prosessforbedring, produktutvikling og gjennom deltakelse i mindre og større prosjekter. I arbeidet forventer vi at du tar en tydelig metodisk inngang til å forstå brukernes situasjon og behov, og at du samtidig kan drive frem prosesser og omsette innsikt til konkret forbedring med verdi for etatens brukere. Du vil inngå i divisjonens fagteam for brukerinnsikt, hvor du vil ha et faglig fellesskap med seks medarbeidere med tilsvarende arbeidsfelt. I det løpende forbedringsarbeidet får du arbeide sammen med drivende dyktige og engasjerte kollegaer med ulik faglig bakgrunn. Vi ønsker å satse på våre ansatte og skape engasjement for faget., og legger derfor til rette for faglig påfyll og videreutvikling av egen kompetanse.

Vi har til enhver tid mange jern i ilden, og arbeider eksempelvis nå med å forstå hvilke utfordringer ikke-digitale brukere her i møte med Skatteetaten og hvorfor så mange skattepliktige lar være å levere skattemeldingen sin.

Vi tilbyr

  • godt faglig og sosialt miljø
  • en utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med å forme fremtidens Skatteetat
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit hos befolkningen
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om delvis hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Stillingen lønnes som rådgiver/seniorrådgiver, kr 550.000 – 770.000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du kan, har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen. Har du allerede en CV, kan du laste den opp som vedlegg sammen med dine vitnemål/karakterutskrifter og attester. Vitnemål/karakterutskrifter og attester må lastes opp som vedlegg for at du skal bli vurdert for stillingen.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning med oppnådd mastergrad innen f.eks. samfunnsvitenskap, tjenestedesign og IT. Utdannelse med bachelorgrad og flere års relevant erfaring kan kompensere for utdannelse med mastergrad. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
  • God kjennskap til kvalitative metoder
  • Erfaring fra arbeid med forretnings- eller tjenesteutvikling
  • Erfaring med å lede prosjekter og prosesser med tydelige mål/effekter
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

I tillegg ønsker vi at du har erfaring med:

  • Tjenestedesign, design thinking, eller annen metode for designbasert utvikling
  • Ulike metoder for formidling av komplekse problemstillinger til ulike mottakere
  • Klarspråk og tekstutforming
  • Sprint og workshopledelse

Personlige egenskaper

  • Du er endringsvillig og nysgjerrig på ulike perspektiver.
  • Du har gode samarbeidsevner og liker å jobbe tett med andre.
  • Du er initiativrik, selvgående og er kvalitetsbevisst.
  • Du kan kommunisere godt, både skriftlig og muntlig.
  • Du er opptatt av kompetansedeling og ivrig på å lære mer.

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 29.05.2022

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Brukerdialog, Skatteetaten
Fredrik Selmers vei 4
0663 Oslo

Kontaktperson:
Geir Teigland
Tlf: 473 44 138

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler