Dyktig leder med sluttbruker i fokus

Vi er på jakt etter en ny seksjonsleder. Er du en lagspiller med et strategisk hode og operativt blikk? Har du forståelse for system/infrastruktur og klientdrift?

Du vil være ansvarlig for forbedring av enhetens arbeidsprosesser, leveranser, kompetanse, samt brukertilfredshet og klientsikkerhet i Kartverket. Som seksjonsleder vil du sitte i ledergruppen i IT-drift og bidra aktivt med utvikling av strategi og helhetlig ledelse. 

Vi søker deg som har evne til å lytte og søke gode løsninger. Vi håndterer all drift i Kartverket fra servicedesk, innkjøp og logistikk til drift, sikring, standardisering og videreutvikling av klientplattform med tilrettelegging av operativsystem og programvare. Som leder forventer vi at du er utviklingsorientert på organisasjonens vegne. Å få frem faglig og personlig engasjement i hver ansatt er noe du mener er viktig i din ledergjerning. Du jobber aktivt med å få til et godt lagspill og teamarbeid. 

Klientplattformen administreres gjennom en verktøyportefølje som blant annet består av Microsoft SCCM, Snow Software, ServiceNow og Defender. Vi jobber også med Microsoft Endpoint Manager, Microsoft 365, og neste generasjon antivirusløsninger (EDR endepunktsbeskyttelse). Det er fokus på standardiserte oppsett, sentralisert kontroll, automatisering og effektiv drift. 

Som seksjonsleder i IT-klientdrift får du personalansvar for åtte ansatte, samt faglig samarbeid med tre ansatte i Stavanger. Seksjonen har et miljø med høy effektivitet og kvalitet, stor takhøyde og mye humor. 

Denne stillingen har arbeidssted på Hønefoss. Stillingen krever at den som tilsettes blir sikkerhetsklarert.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og inspirere medarbeiderne slik at seksjonen leverer best mulig service og support til Kartverkets ansatte
  • Ansvar for seksjonens strategi, budsjett, økonomi, samt avtaleforvaltning og anskaffelser av PCer og PC-relatert utstyr på vegne av Kartverket
  • Videreutvikle prosesser internt i IT og Kartverket med utgangspunkt i ITIL- rammeverket
  • Løpende dialog med konsulenter og ekstern support
  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen 

Kvalifikasjoner

  • Relevant IT-utdannelse på høyskole/universitetsnivå, minimum bachelorgrad, gjerne i kombinasjon med fagfeltene ledelse, prosjektledelse eller tilsvarende 
  • Relevant arbeidserfaring (minimum 10 år) kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • Relevant IT-erfaring, minimum 5 år
  • System/infrastrukturforståelse
  • Det er ønskelig med ledererfaring/prosjektledererfaring
  • Det er ønskelig med relevant erfaring med kompetanseledelse
  • Det er ønskelig med regnskapsforståelse og erfaring med budsjettering
  • Erfaring med IT-Service Management, IT-Operations,  ITIL, ServiceDesk, workflows og automatisering, klientdrift, Microsoft M365/Azure, ServiceNow, informasjonssikkerhet er en fordel
  • Du må ha gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig  

Personlige egenskaper

  • Må ha evne til å vise retning, motivere og engasjere medarbeiderne for å nå seksjonens mål 
  • Gode samarbeidsevner, være en lagspiller
  • Må kunne formidle informasjon og kunnskap på ledernivå og internt i seksjonen
  • Må ha evne til å se helhet og muligheter i plattform-produkter, samt evne til å implementere prosesser
  • God planleggings- og gjennomføringsevne

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende oppgaver i et nasjonalt og internasjonalt miljø
  • Hovedkontor på Hønefoss – en time fra Oslo – gode bo- og oppvekstforhold og flotte naturområder. Sterk satsing på kultur på Ringerike
  • Stillingen lønnes som seksjonssjef, kode 1211, fra kr 690 000,- til 750 000,- etter kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes
  • Gunstig pensjonsordning og lån gjennom Statens pensjonskasse

Kartverket praktiserer et inkluderende arbeidsliv. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte søkere med redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.   

Vi ser frem til å høre fra deg!

Kartverket dekker Norges behov for geografisk informasjon og offentlig eiendomsinformasjon, og er tinglysingsmyndighet for hele landet.
Hovedkontoret ligger på Hønefoss. I tillegg har vi 13 kontorsteder fra Kristiansand i sør til Vadsø i nord, samt et jordobservatorium i Ny-Ålesund på Svalbard.
I Kartverket legger vi vekt på tydelige retningsvalg, gode arbeidsbetingelser, kompetanseutvikling og karrieremuligheter.
Våre kjerneverdier er: Inkluderende, kompetent, åpen, pålitelig og engasjert.

Søknadsfrist: 20.06.2021

Arbeidssted: Hønefoss

Arbeidsgiver:
Kartverket

Kontaktperson:
Pål Asmund Røste, avdelinsgdirektør
Tlf: 900 41 507

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler