En sjelden mulighet i Lofoten

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Er du en av de som har fartet rundt og utforsket de ulike metaversene, investert penger gjennom folkefinansiering og vet hva DSP står for og betyr (Spoiler: Digitale sentralpenger). Hvis du i tillegg kjenner til hvordan betalingsløsninger foregår innenfor disse forretningsmodellene, har vi en svært spennende og sjelden mulighet til deg i Lofoten. Du vil få en unik mulighet til å utforme morgendagens og fremtidens oppgaver i Skatteetaten. En viktig samfunnsoppgave som vil bidra til å sikre velferden for dagens og kommende generasjoner.

Jobb i Lofoten 
Avdeling fokusområder i Skatteetaten søker deg som har lyst å bli med på laget som skal jobbe med fremtidens økonomiske hverdag og digital finans. Stillingen er tilknyttet kontoret vårt på Leknes som ligger i hjertet av Lofotens mange flotte attraksjoner. Vi er omgitt av fjell, fjord og vakre hvite sandstrender. Et eldorado for naturelskere og fritidsfolk. Surfestranda på Unstad ligger bare en kort kjøretur unna. Grilling i midnattssol på stranda og nordlys i vinternatta er noe du garantert vil få oppleve. 

Vi er en hyggelig gjeng på 26 personer med ulik bakgrunn og svært spennende arbeidsoppgaver. Vi holder til i lyse og fine lokaler i sentrum av Leknes. Kontoret har nasjonale oppgaver, jobber tverrfaglig og har et utstrakt samarbeid med medarbeidere over hele landet. Vi samarbeider på digitale plattformer, men møtes også fysisk, så du må regne med noe reisevirksomhet. Vi skal ansette 1 eller 2 nye kollegaer.

Vi tilbyr

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe med engasjerte kollegaer i et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt legge til rette for for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver. Avhengig av kvalifikasjoner vil du motta en årslønn på mellom kr 550 000 - 700.000 som rådgiver og mellom 650 000- 800 000 som seniorrådgiver. Skatteetaten har seks måneder prøvetid.

Divisjon Innsats har ansvar for skatte- og avgiftsområder som krever ekstra oppfølging for å sikre
god etterlevelse. Det omfatter områder med både stor kompleksitet og høyere
risiko for feil og skatteunndragelse. Divisjonen har ansvar for å følge opp
etatens arbeid med å bekjempe og forebygge arbeidslivskriminalitet. Innsats
skal også sikre skattegrunnlaget ved internasjonale transaksjoner. Divisjonen
består av rundt 1 500 årsverk.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

Kvalifikasjoner

Det er nødvendig at du har:

  • høyere utdanning på minimum bachelornivå innen relevante fag, men for den riktige kandidaten er ikke utdanningskravet absolutt. Utenlandske utdanninger må være godkjent av NOKUT.
  • høy kompetanse på nyere betalingsløsninger og fintech
  • interesse for ny teknologi og nye forretningsmodeller
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk
  • det er ikke noe krav, men det er ønskelig at du har forståelse for grunnleggende regnskap
 Det er fint om du laster opp vitnemål/karakterutskrifter og attester som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Personlige egenskaper

For å lykkes i stillingen er det viktig at du er initiativrik og nysgjerrig. Du kan arbeide både selvstendig og i team, på en effektiv måte. Du trenger ikke å kunne alt, men du må ha et ønske om å lære og utvikle deg og andre.

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 29.01.2023

Arbeidssted: Leknes

Arbeidsgiver:
Er du en av de som har utforsket de ulike metaversene og vil jobbe med nye teknologier og risikoområder?
Storgata 9
8370 Leknes

Kontaktperson:
Inger Lise Dahl
Tlf: 959 45 858

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler