Enhetsleder

Vil du være med å utvikle hovedstadens arkitektur?
Vil du være en faglig leder for kompetente medarbeider i et tverrfaglig miljø?
Kan du utvikle og motivere andre og trives med endringsprosesser?

Stillingen skal lede en nyopprettet enhet i Avdeling for byggeprosjekter, men er foreløpig plassert i Enhet stab

Avdeling for byggeprosjekter består av 6 enheter hvor kjerneoppgaven er å behandle alle typer byggesøknader. Avdelingen veileder brukere og behandler byggesøknader og klager på vedtak.

Plan- og bygningsetaten er i en spennende endringsfase med mange nye prosjekter i arbeid. I avdeling for byggeprosjekter arbeider vi med opprettelse av en ny enhet, og vi piloterer nye arbeidsformer for å kunne levere best mulig service til våre kunder. Tillitsbasert ledelse er viktig del av dette arbeidet. Vi søker deg som er utdannet arkitekt, jurist eller samfunnsgeograf og ønsker å være med på å bygge opp en ny enhet i avdelingen.

Som enhetsleder har du ansvar for at din enhet bidrar til etatens måloppnåelse. Det innebærer å bidra til at avdelingen når sine måltall innen lovpålagte frister, sikre god brukerservice, faglig kvalitet og forvaltningsmessig standard og etisk ansvar. Enhetsleder rapporterer til avdelingsdirektør og deltar i avdelingens ledergruppe.

Vi annonserer også stilling som enhetsleder for enhet Sør.       

Vi tilbyr

  • Mulighet til å bidra i utviklingen av arkitekturen i Oslo
  • Interessante faglige utfordringer i Norges største fagmiljø innenfor plan- og byggesaksbehandling
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
  • Lede engasjerte og dyktige medarbeidere
  • Fadderordning og opplæringsprogram
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksitid
  • Treningsmuligheter i arbeidstiden
  • Lønn etter lønnstrinn 58-66 som tilsvarer en årslønn på kr 769 300 til kr 899 800 pr. år

 

Etaten har for tiden hjemmekontor  på grunn av corona-situasjonen

Kvalifikasjoner

  • Du er utdannet arkitekt, jurist eller samfunnsgeograf med utdanning på mastergradsnivå. 
  • Du må ha minst 4 års relevant arbeidserfaring fra byggesaksbehandling, offentlig forvaltning eller annen sammenlignbar og relevant erfaring fra byggebransjen.
  • Det er et krav at du har erfaring fra faglig ledelse med personalansvar. Det er en fordel med erfaring fra endrings- og prosessledelse. 
  • Du må ha god innsikt i plan- og bygningslovgivningen, og ha kunnskap om hvordan man gjennom lov, forskrift og plangrunnlag i byggesaksbehandlingen sikrer gode fysiske omgivelser .
  • Du må ha god kunnskap om byutvikling, arkitektur, bokvalitet og byggverk som setter seg i stand til å gjøre gode arkitektur- og byggesaksfaglige vurderinger.
  • Du må ha meget gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig. 
  • Du må ha god rolleforståelse og forståelse for offentlig forvaltning.
  • Du må ha evne til å finne korrekt faglig kvalitet og nivå i arbeidet.
  • Du må ha veiledning- og formidlingskompetanse.
  • Søker med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene, kan bli vurdert som kvalifisert søker

Personlige egenskaper

Du:

  • setter brukeren i fokus, et løsnings- og resultatorientert
  • evner å planlegge for umiddelbare og kortsiktige behov
  • evner å prioritere og å gjennomføre
  • evner å bidra faglig i ledergruppen og avdelingen
  • evner å motivere andre og har gode samarbeidsevner
  • er selvgående, strukturert og omstillingsdyktig

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 15.11.2020

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Oslo kommune, Plan- og bygningsetaten, Avdeling for byggeprosjekter
Vahls gate 1
0187 Oslo

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler