Enhetsleder

Vil du være med å utvikle hovedstadens arkitektur?
Vil du være en faglig leder for kompetente medarbeider i et tverrfaglig miljø?
Kan du utvikle og motivere andre og trives med endringsprosesser?

Avdeling for byggeprosjekter består av 7 enheter hvor kjerneoppgaven er å behandle alle typer byggesøknader. Avdelingen veileder brukere og behandler byggesøknader og klager på vedtak.

Plan- og bygningsetaten er i en spennende endringsfase med mange nye prosjekter i arbeid. I avdeling for byggeprosjekter piloterer vi kontinuerlig nye arbeidsformer for å kunne levere best mulig service til våre kunder. Tillitsbasert ledelse er en viktig del av dette arbeidet.

Enhetslederstillingen har personal- og fagansvar for enhet for 3-ukers saker.

Vi søker deg som er utdannet arkitekt, bygningsingeniør eller jurist. Som enhetsleder har du ansvar for at din enhet bidrar til etatens måloppnåelse. Det innebærer å bidra til at avdelingen når sine måltall innen lovpålagte frister, sikre god brukerservice, faglig kvalitet og forvaltningsmessig standard og etisk ansvar. Enhetsleder rapporterer til avdelingsdirektør og deltar i avdelingens ledergruppe.

    

Vi tilbyr

  • Du får ansvaret for behandlingen av nær halvparten av byggesakene i Oslo kommune, og dermed mulighet til å bidra i byutviklingen i Oslo
  • Du blir del av en faglig sterk og engasjert ledergruppe som jobber aktivt med effektivisering og forbedring
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling i Norges største plan- og byggesaksmiljø
  • Du vil bli leder for et team av erfarne og dyktige medarbeidere
  • Fadderordning og opplæringsprogram
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksitid
  • Treningsmuligheter i arbeidstiden
  • Lønn etter lønnstrinn 58-66 som tilsvarer en årslønn på kr 776 300 til kr 907 900 pr år

På grunn av koronasituasjonen i Oslo har Plan- og bygningsetaten for tiden hjemmekontor. Intervjuer vil derfor foregå digitalt.

Kvalifikasjoner

  • Du er utdannet arkitekt med mastergrad, bygningsingeniør med minimum bachelorgrad, eller jurist med mastergrad. Andre relevante utdanninger på mastergradsnivå relatert til byutvikling eller byggverk vil bli vurdert
  • Du må ha minst 5 års relevant arbeidserfaring fra byggesaksbehandling, offentlig forvaltning eller annen sammenlignbar og relevant erfaring fra byggebransjen. Det er ønskelig at du har ledererfaring
  • Du må ha god innsikt i plan- og bygningslovgivningen, og ha kunnskap om hvordan man gjennom lov, forskrift og plangrunnlag i byggesaksbehandlingen sikrer god arkitektur og fysiske omgivelser
  • Du må ha meget gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Du må ha god rolleforståelse og forståelse for offentlig forvaltning
  • Du må ha evne til å finne korrekt faglig kvalitet og nivå i arbeidet
  • Du må ha veiledning- og formidlingskompetanse
  • Søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker

Personlige egenskaper

Du:

  • trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
  • setter brukeren i fokus, er løsnings- og resultatorientert
  • evner å prioritere og å gjennomføre
  • evner å motivere andre og har gode samarbeidsevner
  • evner å planlegge for umiddelbare og langsiktige behov
  • evner å bidra faglig i ledergruppen og avdelingen

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 11.04.2021

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Oslo kommune, Plan- og bygningsetaten, avdeling for byggeprosjekter
Vahls gate 1
0187 Oslo

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler