Er du erfaren utvikler som ønsker nye utfordringer?

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Utvikling er gøy. Veldig gøy. Samtidig er det noen som etter mange år med koding tenker det er fint å prøve noe litt annet - uten å miste kontakten med kodingen. Da har vi muligheten for deg: arkitekt i Skatteetaten.

Er du allerede arkitekt? Ta kontakt, vi har andre stillinger du kan være interessert i!

Skatteetaten fortsetter den storstilte digitaliseringen og trenger gode arkitekter til å bringe oss videre. Vi planlegger å bruke flere milliarder på digitalisering av innkrevingsområdet. Da trenger vi flinke folk på laget som kan sette retning.

Litt om arkitektrollen i Skatteetaten
Autonome team er fint. Det elsker vi. Samtidig tror vi det er det noe optimistisk å tenke at 50 autonome team skal organisere seg selv og håpe at alle går i noenlunde samme retning. Det er her du eventuelt kommer inn i bildet.

Din jobb er å sette hovedretning i forkant av de store utviklingstiltakene. Du vil typisk følge et tiltak fra første idé til ferdigstillelse. Underveis kan du være med og kode; arkitektene våre bruker i gjennomsnitt 25% av tiden sin på akkurat det. Slik forblir du relevant som arkitekt.

Hvorfor Skatteetaten
Skatteetaten har gjennom en årrekke vært en pioner innen digitalisering av offentlig sektor og nå fortsetter vi i enda større tempo. Neste steg i vår store digitalisering er innkrevingsområdet – og med det nesten all offentlig innkreving. Der trenger vi gode arkitekter både i planlegging- og gjennomføringsfasene.

Mange av oss har deltatt i store prosjekter og tiltak uten å ha fått muligheten til å sette rammene for dem. Nå har du muligheten til å selv være med å bestemme og sette retning i et av landets største digitaliseringstiltak. Du blir en del av et stort arkitektmiljø som hjelper deg å nå neste trinn i din karriere gjennom deltakelse i Norges største digitaliseringstiltak.

Litt om deg
Vi tror du er interessert i teknolog, og at du bruker tid og energi på å sette deg inn i vår virksomhet og tjenestene vi skal utvikle. Du tenker at det alltid finnes en bedre måte å jobbe på, og du er ikke den som slår deg til ro med det bestående.

God arkitektur blir først og fremst til i møte mellom flinke arkitekter og derfor trives du med å jobbe med andre mennesker. Du vet også at for å utforme virkelig gode systemer, er det viktig med tett dialog med øvrige interessenter. Det å prate med folk er derfor noe som ligger for deg.

Du synes det er gøy å kode en gang i blant. Forhåpentligvis synes du det er spennende at vi mange steder bruker moderne utviklingsverktøy med Kotlin istedenfor Java, og at vi for analyse-løsningene våre bruker Python. Du synes nok også det er artig at vi planlegger å bruke Azure for innkrevingsområdet vårt. Kanskje lurer du på hvorfor akkurat Azure?

Samtidig som du er opptatt av faget, og har et stort engasjement for jobben, setter du pris på den forutsigbarheten du får i hverdagen i Skatteetaten.

Vi er gode på å planlegge – som gir deg mulighet til å strukturere din egen hverdag.

Vi tilbyr

  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljøer
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid 
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • konkurransedyktige betingelser
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
  • moderne lokaler med gode parkeringsmuligheter, men også fleksibilitet til å jobbe delvis fra hjemmekontor

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Stillingen har seks måneders prøvetid, og når vi jobber på tvers av flere lokasjoner kan det noen ganger være nødvendig å reise litt.

Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du får selvsagt beskjed om utfallet.

Ta gjerne kontakt for en uforpliktet samtale med Trond eller Marit! =)

Kvalifikasjoner

  • høyere relevant utdannelse på mastergradsnivå. Lang arbeidserfaring og stor faglig bredde kan kompensere for utdanningskravet
  • omfattende erfaring med utforming av store IT-løsninger i komplekse virksomheter 
  • kompetanse og erfaring innen utvikling for minst ett av følgende områder:
    • store transaksjonelle IT-systemer
    • skyløsninger
    • stordata og maskinlæring
  • tidligere utviklererfaring og en del utviklerkompetanse
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • Skatteetaten krevde inn 1 467 milliarder kroner i 2021. Det er mye penger! I og med at det blir din jobb å sørge for at teknikken funker, så trives du med mye ansvar
  • du liker bedre å gå foran enn å gå bak
  • både småprat og det å snakke i store forsamlinger er noe som ligger for deg. Du kommuniserer klart og tydelig med sterke fagmiljøer
  • 1 467 milliarder er (fremdeles) mye penger. Det er et stort apparat både av mennesker og systemer som må til for å få dette til å gå rundt. Det krever at du er temmelig strukturert
  • du trives med stadig nye oppgaver og utfordringer. Aktivitetsnivået i Skatteetaten er svært høyt for tiden, og du tar gjerne nye oppgaver på strak arm

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 22.08.2022

Arbeidssted: Mo i Rana

Arbeidsgiver:
IT, Skatteetaten
Terminalveien 2
8624 Mo i Rana

Kontaktperson:
Marit F. Grønningsæter
maritforsmo.gronningsaeter@skatteetaten.no
Tlf: 952 07 708

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler