Har du ekte interesse for IT og sterk motivasjon for å hjelpe andre?

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Hos oss i IT Support vil du jobbe sammen med hyggelige og veldig flinke kollegaer med høy faglig kompetanse. Sammen med de andre på gruppa vil du gi brukerstøtte og veiledning til alle Skatteetatens ansatte i systemer, som for eksempel appene i Microsoft 365, samt andre administrative apper og programmer.

IT Support har et klart mål om å hjelpe brukerne som tar kontakt med oss slik at de kan utføre oppgavene sine på best mulig måte. Vi gir råd og veiledning, og vi forsøker å kommunisere løsninger på en slik måte at brukerne opplever oss som en god sparringspartner. En svært viktig del av jobben er å bidra til at brukerne settes i stand til å løse utfordringene selv neste gang de oppstår. Dette oppnår vi ved å veilede brukerne i vår selvbetjeningsportal og kunnskapsbase. Vårt mål er å øke den digitale kompetansen til medarbeiderne våre. I tillegg er vår oppgave å identifisere feil og problemer på Skatteetatens IT systemer. I stillingen inngår også rollen som IT-vakt, noe som innebærer at man har ansvar for å oppdage og videreformidle større feil i systemene som meldes inn via telefon eller saksbehandlingsverktøyet.

Stillingen er organisert i gruppe IT Support i Operasjonssenteret. Målet for gruppen er å bygge høy kompetanse slik at vi kan håndtere og løse så høyt antall saker fra brukerne som mulig ved første kontakt. Dette gjør vi både med kompetanseoverføring internt i gruppen, deling via vår kunnskapsbase og gjennom godt samarbeid med prosjekter og med andre enheter i Skatteetatens IT-divisjon. Stillingen er plassert i seksjon Operasjonssenter i gruppen Brukerstøtte IT med arbeidsplass i Trondheim, Stavanger, Oslo eller Grimstad.

Vi søker nå etter ny medarbeider til Brukerstøtte IT som kan veilede brukerne våre på en god måte og bidra til at hele Skatteetatens kompetanse på etatens IT systemer øker.      

Vi tilbyr

  • store og kompetente fagmiljø
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1464 fra kr 510 000 – 620 000, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Kvalifikasjoner

  • fagbrev innenfor IKT-driftsfag/-servicefag eller annen relevant IT utdanning. Relevant erfaring kan kompensere for krav til utdanning
  • sterk interesse for IT og høy motivasjon for veiledning av brukere via telefonen, MS Teams og vårt saksbehandlingsverktøy
  • god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
  • Kjennskap eller erfaring med brukerstøtte på MS Power Platform er en fordel
  • erfaring fra bruk av ticketsystem som JIRA SD eller liknende
  • erfaring fra Windows, Azure AD, Microsoft 365, Sharepoint og Citrix
  • erfaring fra arbeid i brukerstøtte/IT support

Personlige egenskaper

  • serviceorientert med gode samarbeidsevner
  • lærevillig og har evnen til å sette deg raskt inn i tekniske løsninger
  • god til å kommunisere og sette deg inn i brukerens utfordringer
  • evne til å formidle IT begreper til brukere som ikke har IT bakgrunn
  • god til å fremsnakke hjelp til selvhjelp
  • selvdreven, selvstendig og strukturert

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 31.01.2023

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
IT, Skatteetaten
Fredrik Selmers vei 4
0663 Oslo

Kontaktperson:
Christer Berglund
Christer.Berglund@skatteetaten.no
Tlf: 991 62 515

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler