Har du kompetanse til å bringe oss fremover i utviklingen av det mest moderne og innovative Folkeregisteret verden har sett?

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 7 500 ansatte.

Divisjon IT skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje. Skatteetaten leverer tjenester som brukes av hele Norges befolkning og vi huser et av landets største og ledende IT-miljøer. Divisjonen består av rundt 900 årsverk som jobber med utvikling, drift og forvaltning av etatens IT-løsninger. 

Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.

Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.

Vi endrer et lite stykke Norge og gjør virkelig forskjell for oss selv og andre – bli med da!

Vi er rundt førti kolleger som jobber med videreutvikling av Folkeregisteret. Vi har tre utviklingsteam og et av de trenger enda flere folk. Vi ser etter deg som liker å være i grensesnittet mellom forretning og teknologi. Du som liker å lede folk, og samtidig har peiling på detaljene.

Hva er egentlig et Folkeregister?
Folkeregisteret er en del av Norges IT-grunnmur og holder orden på hvem du er og hvor du bor. Litt som Facebooks tryggere storebror, krydret med mange flere opplysninger og en god dose personvern. Folkeregisteret er hovedkilden til all personrelatert informasjon, og blir benyttet av en rekke både private og offentlige prosesser. Vi har bygd nye løsninger hvor vi samhandler med andre etater via digitale grensesnitt og ved å automatisere saksbehandlingen er samfunnet umiddelbart oppdatert på det meste som har skjedd. Siden alt går så fort nå for tiden og våre samarbeidspartnere tilrettelegger spennende tjenester for oss alle, øker også deres krav til hva vi leverer. 24/7 med tilhørende herligheter står derfor langt fremme i pannebrasken vår.

Folkeregisteret er på flunkende ny modernisert plattform, men vi har fortsatt mye å hente på digitaliseringsfronten og vi jobber i god ånd med tverrfaglige team, smidig metodikk og løpende produksjonssettinger.

Hvem er du?
Vi ser etter deg som kjenner deg igjen i en verden som vår. I Folkeregisteret gyver vi sammen løs på kompliserte fagområder og problemstillinger og lager gode systemer. Det er viktig for oss med en helhetsforståelse av løsningen og hvordan denne spiller sammen med både interne og eksterne komponenter og brukere.  Vi støtter hverandre i prosessen, deler av vår læring, og spiller hverandre gode.

Som funksjonelt ansvarlig har du erfaring med å sikre at komponenter og applikasjoner levert fra teamet er i overensstemmelse med forretningsmessige krav og krav til brukskvalitet. Du er vant til å samarbeide med forretningssiden, med spesifisering og prioritering av produktkøen, raffinering og verifikasjon i kontrollpunktet og er en typisk oversetter slik at utviklingsteamet har oppgaver som er beskrevet på riktig nivå. 

Vi tilbyr

  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit hos befolkningen
  • fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss inngår vi avtale om noe hjemmearbeid og sørger for en kombinert hverdag.

Du blir ansatt som seniorrådgiver med en årslønn mellom 750.000 kr og 860.000 kr.  For speiselt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes. Stillingen har seks måneders prøvetid og noe reisevirksomhet må påregnes. 

Kvalifikasjoner

Som funksjonelt ansvarlig har du høyere utdanning på minimum bachelornivå, men relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning. I tillegg kan du vise til følgende:

  • erfaring fra systemutviklingsprosjekter eller forvaltning basert på Java med smidig metodikk og testdrevet utvikling
  • dokumenterte resultater som funksjonelt ansvarlig i utviklingsteam, med praktisk erfaring av utforming av brukerhistorier
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • erfaring som utvikler (en fordel, ikke en nødvendighet)

Personlige egenskaper

Vi ser etter folk som passer inn på følgende beskrivelser: 

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner på tvers av fagområder
  • evne til å raskt sette deg inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger og se behov på tvers
  • er analytisk, initiativrik og selvdreven
  • beslutningsdyktig og med evne til å prioritere
  • leveranse- og resultatorientert

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 09.10.2022

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
IT, Skatteetaten
Fredrik Selmers vei 4
0663 Oslo

Kontaktperson:
Viveca Liodden
Tlf: 414 38 998

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler