Husbanken søker erfaren prosjektleder med smidig tilnærming til utvikling

I Husbanken utvikler vi tjenester som skal bidra til å oppfylle visjonen for boligpolitikken: "Alle skal bo godt og trygt". Vi jobber tverrfaglig i team og prosjekt, og vårt mantra er å levere verdi til bruker så hyppig som mulig. Nå søker vi etter en prosjektleder med sterkt engasjement for smidig og hypotesedrevet utvikling, solid prosjektledererfaring og som samtidig har lyst til å utvikle seg videre. Du vil få en ledende rolle innenfor fagområdet, samtidig som du vil du lede store utviklingsprosjekter med høy oppmerksomhet, mange interessenter og stor samfunnsverdi! 
Er dette noe for deg? I så fall kan du bli en del av gjengen i Digitaliseringskontoret i Husbanken. 
Digitaliseringskontoret består av ca. 50 faste ansatte fordelt på 4 avdelinger: IT utvikling, IT forvaltning, IT arkitektur og IT prosess. Vi har også rundt 20 innleide konsulenter til enhver tid. Samlet er vi derfor omtrent 70 fremoverlente, dyktige og hyggelige kollegaer som spenner fra arkitekter, utviklere, designere, testere, teamledere og prosjektledere. I det daglige sitter vi i autonome team på tvers av avdelings- og kontorgrenser. Teamene er fullt ut ansvarlige for å levere og videreutvikle løsninger som understøtter tjenesteområdet eller prosjektet de er ansvarlig for. Vi jobber smidig, brukerorientert og er opptatt av å lage løsninger vi er stolte av!

Arbeidsoppgaver

  • Lede større smidige utviklingsprosjekter med høy samfunnsverdi
  • Ta en ledende rolle innenfor metode og prosess for utviklingsarbeid
  • Lede utredningsarbeid / konseptutredninger
  • Utarbeide dokumentasjon for styring og beslutning til ulike styringsnivåer
  • Lede arbeidsmøter og diskusjoner 

For den rette kandidaten vil det være handlingsrom for videre utvikling og utforming av rollen.

Kvalifikasjoner

Kompetansekrav:

  • Relevant høyere utdanning innen IT/teknologi, samfunnsfag, ledelse eller økonomi. Bred relevant erfaring kan imidlertid kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Solid erfaring med ledelse av digitale utviklingsprosjekter, gjerne i offentlig sektor
  • Relevante sertifiseringer innen prosjektledelse, smidig utvikling eller lignende
  • Solid erfaring med metoder og verktøy innen prosjektledelse
  • Solid erfaring med smidig metodikk og hypotesedrevet utvikling

Ønskelig med erfaring fra / kunnskap om:

  • Offentlig sektor (departement, etat, kommune, KS, etc)
  • Nasjonale felleskomponenter, arkitektur og datadeling i offentlig sektor
  • Prosjektveiviseren og utredningsinstruksen
  • Endringsledelse
  • Brukersentrert utvikling, gjerne design thinking
  • Beregninger knyttet til kost/nytte og gevinstarbeid 

Personlige egenskaper

Du:

  • Er en engasjert leder og motivator som evner å skape en leveransekultur
  • Har sterk gjennomføringskraft, og evner å drive frem løsninger der det er mange interessenter involvert
  • Er god til å bygge team der enkeltpersoner trives
  • Liker å holde deg oppdatert innen teknologi, innovasjon, prosess og metode, og deler gjerne din innsikt med andre
  • Har svært god formidlingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Har godt og smittende humør!

Vi tilbyr

  • En spennende stilling hos en sentral velferds- og boligpolitisk aktør. Du får jobbe i et bredt sammensatt kompetansemiljø med hyggelige og erfarne kolleger.
  • Variert arbeidshverdag med store muligheter for kontinuerlig læring og kompetanseheving
  • Fast stilling som 1538 fagdirektør med lønnsspenn 820.000 – 950.000
  • Fleksibel arbeidstid
  • Treningsrom og fellestreninger
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse. Det trekkes 2 % i innskudd til pensjonskassen fra lønnen
  • Moderne kontorlokaler sentralt i Drammen 10 minutters gange fra togstasjonen

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold og vi ønsker alle kvalifiserte kandidater velkommen til å søke, uansett alder, kjønn, arbeids -og livserfaring, hull i CV-en, etnisk bakgrunn eller funksjonsevne. Husbanken ønsker å realisere regjeringens mål knyttet til inkluderingsdugnaden, om at minst 5 prosent av de nyansatte i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Anonymiserte opplysninger om søkerne kan bli brukt til statistikkformål.
Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om man har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkeren vil i tilfelle få varsel før offentliggjøring (jf. Offentleglova §25).
Under ansettelsesprosessen vil det bli foretatt en bakgrunnssjekk av finalekandidaten tilpasset stillingens karakter. Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk. Søkere med utenlandsk høyere utdanning bes å legge ved bekreftelse på NOKUTs generelle godkjenning. 

Husbanken iverksetter regjeringens boligsosiale politikk. Gjennom virkemidler som bostøtte, lån, tilskudd, kompetansebygging og kunnskapsutvikling støtter vi kommunene faglig og økonomisk i deres arbeid med å hjelpe vanskeligstilte på boligmarkedet. Andre sentrale samarbeidspartnere er velferdsaktører, byggenæringen og kunnskapsmiljøer. Husbanken har ca. 300 ansatte fordelt på kontorer i Drammen (hovedkontor), Oslo, Arendal, Bergen, Trondheim, Bodø og Hammerfest. Ca. 110 av våre medarbeidere holder til i moderne lokaler på Papirbredden i Drammen, ti minutters gange fra jernbanestasjonen.

Søknadsfrist: 22.10.2020

Arbeidssted: Drammen

Arbeidsgiver:
Husbanken

Kontaktperson:
Ingeborg Lindheim, avdelingsdirektør
Tlf: 970 44 063

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler