IKT Servicemedarbeider

Nasjonalbiblioteket er hukommelsen vår som nasjon, og fungerer som multimedialt kunnskapssenter. For å nå målet vårt om å bli et av de mest spennende og moderne nasjonalbibliotek i Europa, setter vi fokus på faglig utvikling og nettbasert kunnskaps- og kulturformidling gjennom det digitale biblioteket.

Nasjonalbiblioteket har 445 ansatte i Oslo og Mo i Rana, og opererer med et budsjett på 562 mill kr.

Vi trenger medarbeidere som er nytenkende, fleksible, samarbeidsvillige og resultatorienterte. Som medarbeider i Nasjonalbiblioteket får du:

  • være med i den spennende prosessen med å forme en sentral kulturinstitusjon i starten av det 21. hundreåret
  • en engasjerende arbeidsplass i stadig utvikling

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad speile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert sammensetning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte personer til å søke uavhengig av kulturell bakgrunn, alder, kjønn eller nedsatt funksjonsevne.

Nasjonalbiblioteket har behov for å styrke IKT-servicedesken med en ny medarbeider i fast 100 % stilling. Bakgrunnen for behovet er økt oppdragsmengde i forbindelse med overtagelse av IKT-Drift for kulturinstitusjoner lokalisert i nabobygget "Halvbroren" i Oslo.

Servicedesken er førstelinje for alle IKT-relaterte henvendelser i Nasjonalbiblioteket og bistår brukerne i Oslo og Mo i Rana med fagsystemer, kontorstøttemiljø, infrastruktur for møterom og utstillingsrom, tjenester på nett, AV- og digitaliseringsutstyr. Servicedesken er også førstelinje for IKT-henvendelser fra kulturinstitusjoner i Halvbroren.

Et team med 7 ansatte fordelt mellom Oslo og Mo i Rana utgjør Servicedesken. Stillingen er tilknyttet seksjon DBU Tjenester, avdeling for Digital bibliotekutvikling. Seksjonen har per i dag 22 ansatte.
Nasjonalbiblioteket har en omfattende IKT-infrastruktur der hoveddelen av klienter er Windowsbasert og serverparken er en blanding av Windows og Linux. For stillingen vil teknologier som Windows, macOS, AD, Exchange, Skype, VDI og zero-klienter bli sentrale.

Vi tilbyr

Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ i stillingskode 1065 konsulent (lønnet fra l.tr. 31). Aktuell innplassering for stillingen er ltr. 42 – 49 som for tiden utgjør brutto kr. 386 700 – 430 100 per år, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Et spennende arbeidsmiljø
En organisasjon i kontinuerlig utvikling og med et viktig samfunnsoppdrag
Sentral beliggenhet på Solli plass mht. tog, trikk, T-bane og bussforbindelser
Medlemskap i Statens Pensjonskasse
Nasjonalbiblioteket er en IA-bedrift

Annet


Navn på alle søkerne kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om ikke å bli ført opp på den offisielle søkerlista, jfr Offentlighetsloven § 25.
Kopi av attester og vitnemål vedlegges søknaden, og originaler fremlegges ved intervju
Noe reisevirksomhet må påregnes

Søk på stillingen


Søknad sendes Nasjonalbiblioteket elektronisk ved å klikke "søk på stillingen" øverst på siden

Kvalifikasjoner

God kjennskap til- og erfaring med områder nevnt i annonseteksten
Erfaring fra arbeid på IKT-servicedesk
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt
Må beherske norsk skriftlig og muntlig godt

Personlige egenskaper

Gode samarbeidsevner
Serviceinnstilt, ansvarsbevisst og kvalitetsbevisst
Lærenem og omstillingsdyktig
Løsningsorientert, analytisk og strukturert

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 06.05.2018

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
seksjon DBU Tjenester
Henrik Ibsens gate 110
0255 Oslo

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler