Jurist som brenner for offentlige anskaffelser

Avdeling for anskaffelser i Norsk Helsenett søker etter en prosjektleder med juridisk utdannelse. Avdelingen består i dag av 18 medarbeidere med høy kompetanse og lang erfaring innenfor anskaffelser.

Avdelingen har bl.a. ansvaret for å samordne og gjennomføre anskaffelser for 13 virksomheter i den statlige helseforvaltningen med ca. 4000 ansatte. Oppdraget til avdelingen er å etablere et sterkt kompetansemiljø som støtter opp om samfunnsoppdrag og verdiskapning. Avdelingen har to seksjoner; seksjon helsefaglige- og administrative anskaffelser og seksjon IKT-anskaffelser.

Som prosjektleder i seksjon helsefaglige- og administrative anskaffelser vil du få ansvar for gjennomføring av anskaffelser av varierende kompleksitet på vegne av Norsk Helsenett og helseforvaltningen (deriblant Folkehelseinstituttet, Helsedirektoratet, Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet, Helfo, m.fl.).

Vi er opptatt av kontinuerlig utvikling av medarbeidere via ulike kompetansetiltak, og har et miljø der deling, raushet og åpenhet blir dyrket.

Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik kompetanse, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

Aktuelle søkere vil bli vurdert fortløpende.

Arbeidsoppgaver som inngår i stillingen

Gjennomføring av anskaffelsesprosesser i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser, herunder;

  • Planlegge anskaffelser innen fagområdet
  • Utarbeide konkurransestrategi og plan for gjennomføring
  • Lede anskaffelsesprosjekter og utarbeide konkurransegrunnlag inkludert kontrakter med bilag
  • Lede forhandlinger
  • Dokumentere prosess
  • Implementere avtaler hos kunde (overlevering)
  • Leverandør- og kontraktsoppfølging
  • Bistå avdelingen med strategiarbeid, kategoristyring og annet profesjonaliseringsarbeid
  • Bistå med juridisk rådgivning
  • Identifisere og legge til rette for gevinstrealisering

Stillingen vil kunne tilpasses den enkeltes kompetanse og interesser.

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Kvalifikasjoner

  • Mastergrad i rettsvitenskap
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter på norsk og engelsk

I tillegg er det ønskelig med;

  • Erfaring med å lede og gjennomføre offentlige anskaffelser
  • God kjennskap til lov og forskrift om offentlige anskaffelser

Personlige egenskaper

  • Du jobber strukturert og er god til å planlegge og gjennomføre
  • Du er løsningsorientert og proaktiv med god forretningsforståelse

Vi tilbyr

  • En spennende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Kontorplass i fine og nye lokaler på Skøyen
  • Konkurransedyktige betingelser
  • God pensjonsordning

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten

Kontakt: Babek Saifalsadaty, seksjonsleder tlf.: 97118559 eller Levard Olsen, HR-rådgiver tlf.: 480 23 407

Norsk Helsenett er et statsforetak etablert og eid av Helse- og omsorgsdepartementet. Vår oppgave er å utvikle, forvalte og drifte nasjonale e-helseløsninger og infrastruktur. Vi sørger for sikker samhandling i helsesektoren. Kort sagt– vi knytter Helse-Norge sammen. Norsk Helsenett leverer også administrative tjenester innen anskaffelser, arkiv og IKT for etatene i helseforvaltningen.

Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle landets kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er i dag om lag 650 ansatte, og har hovedkontor i Trondheim og avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside.

Søknadsfrist: 01.03.2020

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Norsk Helsenett SF

Kontaktperson:
Babek Saifalsadaty, seksjonsleder
Tlf: 97118559

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler