Kundekonsulent - Norsk Helsenett SF

Norsk Helsenett er et statsforetak etablert og eid av Helse- og omsorgsdepartementet. Vår hovedoppgave er å tilrettelegge for en sikker og effektiv samhandling i helse- og omsorgssektoren. Vi har ansvar for å drifte den nasjonale elektroniske infrastrukturen - Helsenettet. Dette inkluderer drift av kommunikasjonsløsninger og ulike fagspesifikke og publikumsrettede tjenester. Norsk Helsenett leverer også administrative tjenester innen anskaffelser, arkiv og IKT for alle etater i helseforvaltningen. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle landets kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er i dag 400 ansatte, og har hovedkontor i Trondheim og avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Les mer her.

Seksjon kundestøtte har ansvar for 1.linjesupport for våre kunder i helseforvaltningen. Vi er et team på 16 medarbeidere som hver dag engasjerer oss i kundens behov og utfordringer. Vi trenger å styrke teamet og søker derfor kundekonsulent til vår seksjon.

Du vil gå inn i en spennende stilling hvor ny teknologi og nye løsninger implementeres fortløpende. Som kundekonsulent kommer du til å jobbe i frontlinjen mot våre kunder. Du blir derfor en viktig lagspiller som bidrar til at teamet når målet om å løse 70 % i 1.linje.

 

Arbeidsoppgaver

  • Kundebehandling/brukerstøtte for våre kunder i helseforvaltningen
  • Besvare henvendelser på telefon, e-post og via web
  • Feilsøking og problemløsning
  • Brukeradministrasjon/tilgangsstyring i ulike applikasjoner
  • Bidra med rutinebeskrivelser, dokumentasjon og brukerveiledninger

Kvalifikasjoner

  • Relevant IT-utdannelse, minimum IKT-fagbrev. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra 1.linje telefon-support fra et større IT-miljø er nødvendig
  • ITIL-sertifisert. Relevant arbeidserfaring fra bedrift med arbeidsmetodikk basert på ITIL-rammeverket kan kompensere for manglende sertifisering
  • Erfaring fra feilsøking og feilretting
  • Flytende norsk, både muntlig og skriftlig
  • Må beherske engelsk, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Systematisk, strukturert, effektiv og med stor arbeidskapasitet
  • Løsningsorientert, fleksibel og endringsvillig
  • Evne til å raskt tilegne deg ny kompetanse
  • Utpreget serviceinnstilling – kunden i fokus
  • Du må like en travel hverdag uten at det går utover kundebehandling og servicenivå
  • Gode samarbeidsevner og samarbeide godt både innad i egen organisasjon samt mot kunder og leverandører.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • En spennende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Kontorplass i fine og nye lokaler i Monierbygget på Skøyen
  • Konkurransedyktige betingelser
  • God pensjonsordning

Kontaktinfo: Sissel Wethe Evenrød, seksjonsleder kundestøtte 1( +47) 997 35 096 eller Kristine Reitan Lien, HR-rådgiver (+47) 994 14 235

Ref. nr.: 3949129009

Søknadsfrist: 28.10.2018

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Norsk Helsenett SF

Kontaktperson:
Sissel Wethe Evenrød, seksjonsleder kundestøtte
Tlf: 997 35 096

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler