Leverandøransvarlig - UDI (05/20)

Utlendingsdirektoratet (UDI) gjennomfører regjeringens innvandrings- og flyktningpolitikk og gir faglige innspill til utvikling av politikken. Vi skal legge til rette for lovlig innvandring og hindre misbruk av regelverket. Vi tilbyr også innkvartering til asylsøkere, og bidrar til retur av personer uten lovlig opphold. Menneskeverd, profesjonalitet og helhet er grunnleggende verdier i direktoratet. UDI ligger under Justis- og beredskapsdepartementet. Se også www.udi.no

Har du lyst til å være en sentral ressurs i utvikling og forvaltning av fremtidens IT-løsninger? Synes du det er viktig at staten leverer brukervennlige og effektive tjenester? Ønsker du å bidra til at brukere møter en enhetlig offentlig forvaltning? Kunne du tenke deg å bli en viktig bidragsyter i et arbeidsmiljø som har som mål å levere resultater sammen, så les videre! 
Vi har kommet godt i gang, men er ikke i mål, og søker derfor etter engasjerte medarbeidere som ønsker å være med på denne reisen. Nå har vi en ledig stilling som Leverandøransvarlig i vår IT-avdeling. 

UDIs IT-avdeling:

Her har du muligheten til å bli ansatt i en dynamisk, innovativ og fremtidsfokusert avdeling med i overkant av 70 ansatte. IT-avdelingen i UDI har ansvar for å forvalte og utvikle nasjonale IT-tjenester som håndterer søknader om asyl, visum og opphold i Norge. UDI behandler over 400.000 søknader i året gjennom våre selvbetjenings- og saksbehandlingssystemer. 

Vi deltar i tillegg i et utstrakt europeisk samarbeid om felles IT-løsninger på utlendingsfeltet.  
Målet vårt er mest mulig digital kommunikasjon med søkerne og samfunnet for øvrig. Vi jobber for at utlendingsforvaltningen skal være i toppsjiktet innen digital forvaltning i det offentlige.

UDI sine leverandører og tilhørende avtaler er sentrale for å oppnå disse målene. Drifts-, vedlikeholds- og systemutviklingsoppgaver er satt ut til eksterne leverandører, men ledes, styres og kvalitetssikres av avdelingens medarbeidere. 

Stillingen som Leverandøransvarlig:

Avdelingen inngikk årsskiftet 2017/2018 nye rammeavtaler med fire utviklingsleverandører, og i 2019 fikk vi også på plass en ny rammeavtale for driftstjenester. Ved siden av dette har vi mer enn 50 andre avtaler som forvaltes gjennom IT-avdelingen. Avtalekompleksiteten har økt, og det stilles store krav til solide, fremtidsrettede og kostnadseffektive leveranser til utlendingsforvaltningen i tråd med UDIs virksomhetsstrategi, arkitektur- og sikkerhetsprinsipper. UDI skal fremstå som en profesjonell aktør, og må bygge og vedlikeholde et godt forhold med leverandørene. Dette krever god styring, planlegging og oppfølging. 

UDI har en egen innkjøpsenhet, men IT-anskaffelser, kontrakts- og leverandøroppfølging utføres av avdelingen selv. Vi søker i den sammenheng etter en leverandøransvarlig som vil få ansvar for oppfølgingen og forvaltningen av flere av UDI sine rammeavtaler, samt bistå i oppfølgingen av IT-avdelingens øvrige kontrakter. Du vil bli en sentral ressurs i et team med ansvar for oppfølging av kontrakter og leverandører. Vårt mål er å benytte markedet på en effektiv måte gjennom å sikre profesjonell og helhetlig oppfølging av avtalene. 
Vi søker i den forbindelse en seniorrådgiver med relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, og som har god kjennskap til systemutvikling/-forvaltning, økonomi, kontraktsarbeid og ledelse. 

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende stilling i en kompleks organisasjon
  • Stillingen lønnes som seniorrådgiver fra kr 550 000 -  800 000 avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Pensjonsordning og mulighet for boliglån i Statens Pensjonskasse
  • 1 time trening i arbeidstiden i uka
  • Et aktivt og hyggelig arbeidsmiljø
  • Overtidsbetalt
  • Fem uker ferie, fleksibel arbeidstid og sommertid 
  • UDI er en IA-virksomhet

UDI skal flytte til nye lokaler på Helsfyr (https://valleforalle.no/valleview/) våren 2021.

Utlendingsdirektoratet er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, "hull i CV", nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

I samsvar med offentlighetsloven kan en søker bli offentliggjort selv om han/hun har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har:

  • Høyere relevant teknisk og/eller merkantil utdanning på høyskole/universitetsnivå, men relevant erfaring kan kompensere for dette kravet. 
  • God kjennskap til Statens standardavtaler (SSA) eller tilsvarende avtaler
  • Kunnskap om IT-anskaffelser/-leveranser
  • Erfaring fra kontraktsarbeid og kunde-/leverandøroppfølging
  • Noe ledererfaring, gjerne fra anskaffelsesprosesser, prosjektledelse eller lignende
  • Erfaring med etablering, forvaltning og/eller oppfølging av tjenesteavtaler (SLA)
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Det er også en fordel om du har:

  • Erfaring med større anskaffelser, gjerne ledet slike anskaffelser/forhandlinger
  • Erfaring med systemutvikling/-forvaltning av IT-systemer
  • Erfaring fra oppfølging av eksterne drifts- og/eller utviklingsleverandører
  • Hatt ansvar for å ajourholde kontraktsregister
  • Deltatt i utarbeidelse av sourcingstrategi
  • Erfaring fra større anskaffelser

Personlige egenskaper

Vi er avhengig av god samhandling og søker en person som trives å jobbe tett med andre og er flink til å motivere. Vi ser derfor etter deg som:

  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Liker å drive igjennom endringer og oppnå resultater
  • Er kunnskapssøkende og ønsker å holde deg faglig oppdatert 
  • Er nysgjerrig på nye trender og trives med å formidle nye muligheter til andre
  • Er løsningsorientert og selvdreven
  • Liker å dele tanker og ideer, og trives med å samarbeide med andre for å finne de beste løsningene 
  • Har evne til å tenke langsiktig i en operativ hverdag

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 08.03.2020

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Avdeling for elektronisk forvaltning, UDI
Hausmannsgate 21
0182 Oslo

Kontaktperson:
Robert Rødsten
Tlf: 951 96 069

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler