Motiveres du av en spennende lederstilling og et viktig samfunnsoppdrag? Vakre, varierte Valdres trenger deg!

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Vi søker etter en ny leder for Skattekontoret på Leira i Valdres. De fleste i gruppen har kontroll og oppfølging av mva-meldinger som sitt fagområde, andre i gruppen jobber med ID-kontroll og publikumsveiledning i skranke og på telefon. Gruppen deltar også i utvikling- og forbedringsarbeid opp mot modernisert merverdiavgiftssystem.

Vi er en stor etat hvor lederne våre må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av grupper og lokasjoner. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i lederrollen, og ønsker å utvikle eget lederskap. Er du en som griper fremtiden, viser handlingskraft og kommuniserer tydelig, kan du være akkurat den vi er ute etter! I tillegg motiveres du av å se potensiale i den enkelte medarbeider og du liker å se andre vokse.

Kan denne jobben være den rette for deg, eller er du bare litt nysgjerrig? Ta gjerne kontakt for en prat! 

Vi tilbyr

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. Har du autorisasjon fra Finanstilsynet innenfor revisjon eller regnskap, kan du få innvilget i din arbeidsavtale at Skatteetaten dekker kostnader til opprettholdelse av autorisasjon. 

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som underdirektør, med en årslønn mellom kr 700 000 og 825 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For særlig godt kvalifiserte søkere, kan høyere lønn vurderes.


Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • relevant utdanning fra universitet/høyskole, minimum med bachelorgrad. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT
  • god forståelse for samfunnsutviklingen, og ser potensiale for digitalisering
  • god virksomhetsforståelse, og forståelse av brukernes behov

Det er ikke et krav, men likevel en fordel om du også har:

  • relevant ledererfaring fra tilsvarende nivå
  • relevant kunnskap om fagområdet du skal lede
  • erfaring fra omstillingsprosesser fra større organisasjoner/offentlige virksomheter

    Personlige egenskaper

    Vi ønsker at du har personlige egenskaper som:

    • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og har evne til å skape engasjement
    • pågangsmot og gjennomføringsevne
    • være utforskende, endringsorientert og tilpasningsdyktig i forhold til etatens skiftende rammevilkår
    • evner å fasilitere og tilrettelegge for utvikling av dine medarbeidere 

    Stillingsbrøk

    100

    Søknadsfrist: 29.01.2023

    Arbeidssted: Leira i Valdres

    Arbeidsgiver:
    Brukerdialog, Skatteetaten
    Kongsvegen 79
    2920 Leira i Valdres

    Kontaktperson:
    Steinar Løsnesløkken
    Tlf: 911 90 115

    Søk på stillingen

    Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler