Ønsker du å være med og utvikle fagmiljøet i Folkeregisteret i Hammerfest?

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning, og kontoret i Hammerfest har ansvar for blant annet statsborgerskap, avtale om foreldreansvar, fødselsnummer, registrere farskap, navn/navnendringer, prøving/vigsel, separasjon/skilsmisse, fødested, sivilstandsendringer og utlevering av folkeregisteropplysninger.

Vi søker deg som vil være en aktiv bidragsyter til utvikling av Folkeregisteret og fagmiljøet, og som er opptatt av å levere god kvalitet i en hektisk hverdag.
Arbeidsoppgavene vil være varierte og utfordrende, og du vil få god anledning til å bruke din faglige kompetanse. Du vil samarbeide tett med saksbehandlere og andre fagpersoner i folkeregisteravdelingen. 

Vi tilbyr

Vi har et godt arbeidsmiljø og mange varierte arbeidsoppgaver. Vi er 45 kollegaer som ønsker deg med på laget vårt. Du får muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker og bidra til at folkeregistret er et register med høy kvalitet. Hammerfest ligger i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark som blant annet gir skattelettelse og nedskriving av studielån. Ønsker du å bli en del av laget vårt og være med på utvikling av Folkeregisteret, kan dette være arbeidsplassen for deg.

Stillingene lønnes som førstekonsulent (kode 1408) fra kr 435 600 – kr 491 200avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 


Verdt å merke seg før du søker

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Du får selvsagt beskjed om utfallet.

Kvalifikasjoner

Vi søker deg med høyere utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå, fortrinnsvis innen administrasjon /offentlig forvaltning eller utdanning i kontorfag. Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke. Kandidater som fullfører utdanningen våren/sommeren 2022  må vise til godkjent bachelorutdanning på søknadstidspunktet.

  • relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • god forståelse og interesse for bruk av digitale verktøy
  • god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
  • fordel med erfaring fra Folkeregister/tilsvarende oppgaver
  • fordel med gode engelskkunnskaper
  • fordel med kjennskap til prosessarbeid 

Personlige egenskaper

Du

  • bidrar aktivt til å fremme et godt samarbeid i egen faggruppe og med andre kollegaer, og viser at du har gode kommunikasjonsevner i dialog med konsumenter og brukere
  • arbeider strukturert og nøyaktig slik at du klarer å legge opp dagen på en effektiv måte
  • bidrar til gode prosesser gjennom å være kvalitets- og løsningsorientert, og du samhandler med dine kollegaer for å finne løsninger
  • er utviklingsorientert og ser etter muligheter for å lette og effektivisere arbeidet

I en hverdag med høyt tempo, og mange oppgaver som skal løses samtidig, viser du evne til å jobbe selvstendig og effektivt, både når du løser egne oppgaver eller når du må bidra til gruppens øvrige oppgaveløsing. Du har høy gjennomføringsevne, er imøtekommende og serviceinnstilt. Du tenker helhet og ser ting i sammenheng. 

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 26.06.2022

Arbeidssted: Hammerfest

Arbeidsgiver:
Informasjonsforvaltning, Skatteetaten
Storgata 11
9600 Hammerfest

Kontaktperson:
Bente Bergheim
Tlf: 482 53 785

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler