Ønsker du å være med og videreutvikle hvordan vi bruker analyse i kontrollarbeid?

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Folkeregisteret søker tallknuser

Liker du å jobbe med tall, og har du lyst til å jobbe der hvor dataene sammenstilles og vedlikeholdes? Da kan det være deg vi ser etter!
I denne stillingen får du store muligheter til å påvirke hva vi skal jobbe med, og hvordan vårt kontrollmiljø skal jobbe fremover. Målsettingen er å sikre et oppdatert og korrekt folkeregister som brukerne av registeret kan ha tillit til.

Stillingen er plassert i en av folkeregistergruppene på Grålum. De to gruppene har landsdekkende ansvar for fagområdene utflytting og kontroll, tips og sanksjonering.

Folkeregisteravdelingen står foran store oppgaver med en ønsket dreining av kontroll- og kvalitetsarbeidet mot å bli mer risiko- og kunnskapsbasert. Til dette spennende og viktige arbeidet trenger vi deg og din kompetanse. 

Vi tilbyr

Har du lyst til å jobbe i en virksomhet med et inspirerende og viktig samfunnsoppdrag? Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
 
Hos oss kan det til tider være hektisk, så våre medarbeidere må like å ha mye å gjøre og klare å ha fokus både på kvalitet og mengde. Du bli en del av en gruppe med et godt sosialt og faglig miljø med stor takhøyde. Begge gruppene har i dag 16 medarbeidere, med lang erfaring og ulik utdanningsbakgrunn. Vår kultur preges av åpenhet og tillit til hverandre.

Du får også

  • fleksitid, sommertid og betalt overtid
  • hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å arbeide hjemmefra og på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
  • mulighet for trening i arbeidstiden
    medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger, følger også med. Les mer på www.spk.no.
     

Du blir ansatt som rådgiver (kode 1434) eller seniorrådgiver (kode 1364) med en årslønn fra kr 550 000 - kr 700 000 avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid. 

Verdt å merke seg før du søker

  • Omvendt referansesjekk. Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
  • Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

    Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

    Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 
 

Kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på bachelornivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
  • erfaring med bruk av analyseverktøy (slik som for eksempel SQL/Python/Power BI)
  • kunne formidle kompleks informasjon på en enkel og lettfattelig måte, både skriftlig og muntlig
  • det er en fordel med erfaring fra relevante arbeidsområder

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er strukturert og som klarer å holde fokus på flere ulike oppgaver samtidig. Du er kreativ, liker å tenke nytt og finner gode løsninger på praktiske utfordringer. 

I tillegg ønsker vi at du

  • har gode samarbeids - og kommunikasjonsevner, og liker å jobbe sammen med andre på tvers av fagområder
  • har evne til raskt å sette deg inn i sammensatte problemstillinger
  • liker å lære nye ting og verdsetter verdien av andres kunnskap og erfaring

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 29.01.2023

Arbeidssted: Grålum

Arbeidsgiver:
Informasjonsforvaltning
Rådmann Siras vei 4
1712 Grålum

Kontaktperson:
Pål Haugsten
Tlf: 928 63 833

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler