Rådgiver arkiv

Norsk Helsenett er et statsforetak etablert og eid av Helse- og omsorgsdepartementet. Vår hovedoppgave er å tilrettelegge for en sikker og effektiv samhandling i helse- og omsorgssektoren. Vi har ansvar for å drifte den nasjonale elektroniske infrastrukturen - Helsenettet. Dette inkluderer drift av kommunikasjonsløsninger og ulike fagspesifikke og publikumsrettede tjenester. Norsk Helsenett leverer også administrative tjenester innen anskaffelser, arkiv og IKT for etatene i helseforvaltningen. Blant våre kunder er alle helseforetakene og de private sykehusene, alle landets kommuner, alle fastleger og en rekke andre helseaktører og ulike tredjepartsleverandører. Vi er i dag i overkant av 400 ansatte, og har hovedkontor i Trondheim og avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Les mer om oss på vår hjemmeside

Vil du bli med å utvikle og levere fremtidsrettede arkivtjenester til helseforvaltningen?
1. juni 2018 etablerte Norsk Helsenett (NHN) en ny avdeling for arkiv og dokumentforvaltning som har ansvaret for å levere arkivtjenester til etatene under Helse- og omsorgsdepartementet. Vi leverer tjenesten fysisk postmottak til ni etater i helseforvaltningen, mens vi leverer komplette arkivtjenester til fem av etatene. I forbindelse med oppstart, ble de arkivansatte i sistnevnte fem etater virksomhetsoverdratt til NHN og avdelingen teller nå til sammen ca 30 personer. Avdelingen inngår i divisjonen Administrative tjenester.

NHN og avdelingen har høye ambisjoner for fagfeltet arkiv og dokumentforvaltning, og for tjenestene vi leverer og skal levere. I tillegg til postmottak og arkivforvaltning, skal vi også bidra til utvikling av arkiv og dokumentforvaltning i helseforvaltningen. Målet med etableringen i NHN er å etablere et mer robust fagmiljø og således styrke kvaliteten i arkivtjenestene, effektivisere og ta ut gevinster ved å jobbe mer helhetlig og på tvers. I tillegg skal vi også være innovative og fremtidsrettet.

Avdelingen mottar mange oppdrag fra kundene våre og trenger derfor å fylle på med flere gode fagressurser. Vi ser etter deg som ønsker en spennende og utfordrende stilling der du jobber med viktige prosjekter for våre kunder. 

Vi ønsker oss mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

Arbeidsoppgaver

  • Standardisering av arbeidsprosesser i arkivtjenesten 
  • Lede og delta i arkivfaglige prosjekter hos kunder
  • Implementere anbefalinger fra interne og eksterne prosjekter
  • Videreutvikling av arkivtjenesten, herunder automatiserte løsninger
  • Utarbeide og gjennomføre kurs og andre opplæringstiltak
  • Etablere arkivtjeneste for nye kunder
  • Systemadministrasjon
  • Arkivfaglig systemforvaltning
  • Dialog og samhandling med kundene

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på bachelornivå, gjerne med arkiv/dokumentasjonsforvaltning/kunnskapsorganisasjon i fagkretsen og relevant praksis. Lang og relevant erfaring kan i noen tilfeller kompensere for kravet til utdanning. 
  • God kjennskap til regelverk, standarder og retningslinjer innen fagområdet
  • Kompetanse om offentlige forvaltning
  • God digital kompetanse
  • Dokumentert prosjekterfaring

Personlige egenskaper

  • Engasjement for arkivfaget og evne å se mulighetene til videreutvikling av tjenesten
  • Stor gjennomføringsevne
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Fleksibel, stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • En spennende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger   
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling    
  • Konkurransedyktige betingelser og god pensjonsordning
  • Kontorplass i fine og nye lokaler på Skøyen

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova, kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten

Kontakt: Kristine Reitan Lien, HR-rådgiver tlf.: 994 14 235 eller Vilde Ronge, avdelingsdirektør arkiv og dokumentforvaltning tlf.: 407 24 718 eller e-post: vilde.ronge@nhn.no

Søknadsfrist: 24.02.2019

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
Norsk Helsenett SF

Kontaktperson:
Kristine Reitan Lien, HR-rådgiver
Tlf: 994 14 235

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler