Saksbehandler rådgiver/seniorrådgiver reindrift

Om stillingene

Kunne du tenke deg å jobbe med forvaltningsoppgaver både fra kontoret og ute i felten? 

Vi søker to saksbehandler til reindriftsavdelingen vår. 

I denne jobben får du mulighet til å jobbe med oppgaver både innen ressurs- og tilskuddsforvaltning. Du får også oppgaver ute i felten.

Reindrift har stor betydning i mange kommuner i Troms og Finnmark. Statsforvalteren har en viktig rolle overfor reindriftsnæringa gjennom saksbehandling, veiledning og rådgivning. Vi skal også bidra til utvikling av reindriftsnæringen.

På reindriftsavdelingen er vi 19 gode kolleger, med ulik fagbakgrunn og kompetanse, som kjenner reindriften godt. Vi jobber på tvers av kontorsteder, i ulike team, og samarbeider med andre avdelinger på ulike prosjekter og satsninger.  Vi søker nå to nye saksbehandlere til kontorene i Karasjok og Kautokeino.

    Dine hovedarbeidsoppgaver blir

    • saksbehandling etter reindriftsloven og regelverk knyttet til oppfølging av reindriftsavtalen
    • å delta i prosjekter innen ressursforvaltning og næringsutvikling i reindriften
    • å delta i utvikling av tilskuddsforvaltningen
    • veiledning og rådgivning av reindriftsnæringa 
    • kontroller og befaringer i felt

    Reindriftsavdelingen har kontor i Vadsø, Tromsø, Karasjok, Kautokeino og Andselv. Kontorsted for denne stillingen er Kautokeino eller Karasjok. Du kan velge. Vi samarbeider uansett tett digitalt. 

    Det er også en del reising i denne jobben - en flott måte å bli kjent med fylket vårt på.


    Kvalifikasjonskrav

    Vi forventer at du kan jobbe i team med folk med ulik faglig bakgrunn og kompetanse.

    For å bli vurdert for stillingen, må du

    • ha bachelorgrad i reindrift, natur-/ressurs-/utmarksforvaltning, næringsutvikling eller samfunnsfag/økonomi. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.

    Vi ønsker at du har

    • erfaring med saksbehandling
    • erfaring med tilsynsoppgaver og kontroll fra offentlig forvaltning/økonomiforvaltning
    • relevant felterfaring og kjenner reindriften
    • erfaring med konflikthåndtering / mekling
    • erfaring med å samarbeide med kollegaer og andre digitalt
    • førerkort klasse B, BE, S og T

    Det er positivt om du har kjennskap til samisk språk og kultur. 

    Vi legger særlig vekt på personlig egnethet for stillingen. Vi tar også hensyn til hvordan du kan komplettere avdelingen for øvrig.


    Vi tilbyr

    Lønn som rådgiver/seniorrådgiver i kode 1434/1364, fra 530 000,- kroner til 740 000,- kroner brutto per år i Statens lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner. For å bli ansatt som seniorrådgiver krever vi som regel utdanning på masternivå og lengre relevant erfaring. Prøvetiden er seks måneder.  

    Hyggelige kolleger og gode diskusjoner, kontakt med andre fagmiljøer og mulighet for å delta på relevante kurs og fagsamlinger. Vi har aktive velferdsforeninger og en arbeidsgiver som jevnlig inviterer til sosiale arrangementer.

    Vi har fleksibel arbeidstid og to timer i uka kan du bruke til fysisk aktivitet i arbeidstiden. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det – for eksempel med tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.

    Som ansatt i staten, blir du automatisk medlem i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %).  

    Når du bor og jobber i det som tidligere var Finnmark fylke, får du nedskrevet ditt eventuelle studielån med inntil 25.000,- i året og du får lavere personskatt

    Bruk Nord-Norgekalkulatoren for å se hvor mye du kan spare på å flytte til Finnmark. 


    Er dette en stilling for deg?

    Ring oss gjerne!
    Har du spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med Sunna Marie Pentha på telefon 78 95 03 15 / 91 85 67 26.

    Eller assisterende direktør Anne Merete Sara Gaup på telefon 78 48 46 07.

    Her kan du lese mer om hvordan det er å jobbe hos oss. 

    Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder. 

    Dette må du ha med i søknaden
    Du må legge inn CV og skrive søknaden din i Jobbnorge-portalen. Du må legge ved vitnemål og relevante attester.

    Her kan du lese mer om søknadsprosessen hos oss. 

    Offentlig søkerliste
    Søkerlistene våre er offentlige. Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Du får beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å imøtekomme ditt ønske om reservasjon. 

    Positiv særbehandling
    Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkaller vi minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må du oppfylle noen krav. Les mer om dette her. Kryss eventuelt av for dette i søknaden din.

    Vi ønsker mangfold
    Vi mener at mangfold er en styrke på arbeidsplassen vår og vi er opptatt av inkludering. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver hos oss for å bidra til at vi kan løse oppgavene våre på en enda bedre måte. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.  


    Søknadsfrist: 12.12.2022

    Arbeidssted: Kautokeino eller Karasjok

    Arbeidsgiver:
    Statsforvalteren i Troms og Finnmark

    Søk på stillingen

    Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler