Seksjonssjef økonomi

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.

Skattedirektoratet skal sørge for helhetlig og strategisk styring og oppfølging av etaten. Direktoratet består av fire avdelinger: virksomhetsstyring, HR, kommunikasjon og juridisk avdeling. Avdelingene er Skatteetatens kontaktpunkt overfor Finansdepartementet på sine fagområder. Direktoratet består i tillegg av sikkerhetsstab, stab for internrevisjon og internasjonal stab.

Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.

 

 

Administrative tjenester ivaretar landsdekkende administrative tjenester som støtter og tilrettelegger for effektiv oppgaveløsing i Skatteetaten.
Avdelingen er organisert med en stab og fire fagseksjoner/tjenesteområder:

  • økonomi
  • lønn
  • eiendom og kontorservice
  • dokumentforvaltning

Skatteetaten har ambisjon om at kontinuerlig forbedring skal være en varig arbeids- og ledelsesform.  Administrative tjenester vil gjennom denne ambisjonen jobbe opp mot målsettingen om å være anerkjent for å være blant de beste innen våre tjenesteområder i offentlig sektor. Som seksjonssjef økonomi blir du en del av Administrative tjenester sin ledergruppe, og du skal bidra til utvikling av avdelingen og seksjonenes ansvarsområde. Seksjonen består av 17 medarbeidere i tillegg til leder. Seksjonens ansvarsområder er å levere økonomitjenester tilknyttet etatens driftsregnskap, utarbeide og publisere etatens økonomirapporter, årsavslutning og konsolidering av etatens årsregnskap. Videre jobber seksjonen med rådgivning innen sitt område til etatens ledere og økonomimedarbeidere i tillegg til operativ forvaltning av etatens økonomisystemer. Det medfølger også et ansvar for å følge opp Riksrevisjonen vedrørende etatens driftsregnskap, fag- og driftskontakt mot Direktoratet for økonomistyring, og intern informasjon i etaten tilknyttet seksjonens leveranser.

Stillingen rapporterer personalmessig til leder av AT.

 

Vi tilbyr

  • utfordrende oppgaver
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

 
Stillingen lønnes som seksjonssjef, stillingskode 1211, med lønn fra kr 750.000 – 850.000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Reisevirksomhet må påregnes. 

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. 

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen økonomi og ledelse, minimum bachelor, fortrinnsvis mastergrad. Relevant erfaring kan i særskilte tilfeller kompensere for manglende formell utdanning.
  • Kunnskap om økonomistyring i offentlig forvaltning
  • Relevant erfaring fra fagområdet du skal lede
  • Erfaring med praktisk regnskap, herunder statlige regnskapsstandarder
  • Erfaring fra arbeid med endringsprosesser
  • Gode resultater fra tidligere roller og prosjekter
 

Personlige egenskaper

  • God forretningsforståelse
  • Strukturert og analytisk
  • Ansvarsfull og opptatt av kvalitet
  • Relasjonsbygger
  • Digital teft og utforsker muligheter
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Er endringsorientert og tilpasningsdyktig i forhold til etatens skiftende rammevilkår 

Personlige egenskaper vil tillegges vekt ved tilsetting. 

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 18.11.2019

Arbeidssted: Lillehammer

Arbeidsgiver:
Administrative tjenester (AT), Skatteetaten
Elvegata 19
2609 Lillehammer

Kontaktperson:
Morten Brenden
Tlf: 409 15 647

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler