Vi søker ny avdelingsdirektør, som motiveres av å utvikle effektive IT-prosesser og innovative løsninger hos en viktig samfunnsaktør i Norge

Husbanken iverksetter regjeringens boligsosiale politikk. Gjennom virkemidler som bostøtte, lån, tilskudd og kunnskapsutvikling støtter vi kommunene faglig og økonomisk i deres arbeid med å hjelpe vanskeligstilte på boligmarkedet. Husbanken har cirka 300 ansatte fordelt på kontorer i Drammen, Oslo, Arendal, Bergen, Trondheim, Bodø og Hammerfest. Vårt hovedkontor er lokalisert i moderne lokaler ved Papirbredden i Drammen, kun ti minutters gange fra jernbanestasjonen. Avdelingsdirektøren vil være lokalisert ved vårt hovedkontor. 

Digitaliseringskontoret er en intern totalleverandør av digitale verktøy og tjenester, som skal bidra til at vi i Husbankens når målene våre. Formålet med kontoret er å samle all operativ digital kompetanse ett sted, og fortsette å utvikle innovative løsninger i tett samarbeid med fagkontorene. Brukerrettede, digitale løsninger er et satsningsområde i Husbanken. Kontoret har i dag cirka 55 faste årsverk fordelt på fire avdelinger; IT utvikling, IT forvaltning, IT arkitektur og IT prosess.

Vi ønsker å gi deg som kandidat et bedre bilde av hva jobben handler om. I denne podkasten intervjuer vi kontordirektør Anders Jørgensen om organisasjonen, og hva han ser etter i denne rekrutteringen; https://soundcloud.com/meyerhaugen/husbanken-avdelingsdirektor-it-prosess/s-1ELgtyiehiG

Arbeidsoppgaver

Avdeling for IT prosess, underlagt Digitaliseringskontoret, har 13 medarbeidere. Vår nye avdelingsdirektør vil ha personalansvar for denne avdelingen. IT prosess har ansvaret for prosesskvalitet i prosjekt- og produktutvikling i Husbanken.

Arbeidsoppgavene vil være varierende og inkluderer følgende: 

  • Følge opp og videreutvikle metodikk for team- og prosjektledelse
  • Forvalte felles test- og kvalitetsstrategi
  • Levere ressurser til team og prosjekt
  • Lede forum for team- og prosjektledelse, samt kvalitet og test
  • Forvalte rammeavtaler for konsulentbistand til utvikling 
  • Ansvar for konsulentbudsjettet i utviklingsporteføljen
  • Sørge for kompetanseoverføring fra konsulenter til egne ansatte
  • Ressurseier i prosjekter og tverrfaglige team
  • Lede avdelingen til det beste for organisasjonen og den enkelte medarbeider 

Kvalifikasjoner

Følgende kriterier gir et bilde av kompetansen vi ser etter for at du vil trives og kunne utføre en god jobb:

  • Relevant høyere utdannelse fra høyskole/universitet. Bred relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for manglende formalkompetanse
  • Minst fem års relevant arbeidserfaring fra IT-området, helst innen ledelse og utvikling
  • Erfaring fra ledelse i utviklingsmiljøer, enten som personalleder eller prosjektleder
  • Kjennskap til offentlig sektor er en fordel
  • Erfaring med PRINCE2 eller lignende, samt smidige teknikker som Scrum og Kanban
  • Kjennskap til Scaled Agile (SAFe) eller lignende er en fordel
  • Kjennskap til test og testledelse

Personlige egenskaper

  • Du har en lederstil som skaper engasjement blant medarbeidere og som er samlende og retningsgivende.
  • Du er dyktig på beslutning og leveranse. 
  • Trives med samarbeid på tvers av organisasjonen
  • Du er selvstendig og initiativrik. 
  • Innehar gode analytiske evner
  • Evner å håndtere høyt arbeidspress og tidsfrister på en god måte
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig på norsk, både overfor ledernivået og mot fagsiden utover i organisasjonen

Vi tilbyr

Motiveres du av å skape gode og effektive IT-prosesser med fokus på innovasjon og førsteklasses brukeropplevelser? Da vil du få en sentral og spennende lederrolle hos en viktig samfunnsaktør i Norge. Hos oss blir du en del av et hyggelig og faglig sterkt miljø med tempo og spennende prosjekter. 

Utover dette kan vi tilby den rette kandidaten;

  • Fast stilling som 1060 Avdelingsdirektør, lønnsspenn fra 870.000 til 970.000 avhengig av kvalifikasjoner
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse. Det trekkes 2 % i innskudd til pensjonskassen fra lønne
  • For stillingen gjelder seks måneders prøvetid før fast ansettelse 
  • Fleksibel arbeidstid
  • Sommertid 
  • Kantineordning
  • Treningsrom 

Inkludering og mangfold i praksis

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Derfor ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til å løse oppgavene våre enda bedre. Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Derfor ønsker vi alle kvalifiserte kandidater velkommen til å søke, uansett alder, kjønn, arbeids -og livserfaring, hull i CV-en, etnisk bakgrunn eller funksjonsevne. 

Husbanken vil bidra til å realisere regjeringens mål med inkluderingsdugnaden, om at minst fem prosent av de nyansatte i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller ha hull i CV-en. Som IA-bedrift vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Anonymiserte opplysninger om søkerne kan bli brukt til statistikkformål.

Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra å bli oppført på en offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger kan bli offentliggjort, selv om du har reservert deg fra å bli ført opp på denne søkerlista. Du vil i tilfelle få varsel før offentliggjøring (jf. Offentleglova §25).

Under ansettelsesprosessen vil det bli foretatt en bakgrunnssjekk av finalekandidaten tilpasset stillingens karakter. Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk. Har du høyere utdanning fra utlandet, ber vi deg å legge ved bekreftelse på NOKUTs generelle godkjenning. 

Kontaktinformasjon

Ta gjerne kontakt med kontordirektør på Digitalisering Anders Jørgensen via telefon 957 48 220. 

Eller med vår rekrutteringspartner Henrik Andersson i MeyerHaugen AS, for en uformell og konfidensiell prat om rollen. Du når ham via e-post henrik@meyerhaugen.no alternativt kan Seniorrådgiver Gabriella Hernando Nyborg kontaktes via telefon 45 41 80 02 eller e-post gabriella@meyerhaugen.no

Husbanken iverksetter regjeringens boligsosiale politikk. Gjennom virkemidler som bostøtte, lån, tilskudd, kompetansebygging og kunnskapsutvikling støtter vi kommunene faglig og økonomisk i deres arbeid med å hjelpe vanskeligstilte på boligmarkedet. Andre sentrale samarbeidspartnere er velferdsaktører, byggenæringen og kunnskapsmiljøer. Husbanken har ca. 300 ansatte fordelt på kontorer i Drammen (hovedkontor), Oslo, Arendal, Bergen, Trondheim, Bodø og Hammerfest.

Søknadsfrist: 13.06.2021

Arbeidssted: Drammen

Arbeidsgiver:
Husbanken

Kontaktperson:
Anders Jørgensen, kontordirektør på Digitalisering
Tlf: 957 48 220

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler