Vil du lede et utviklingteam med et viktig samfunnsoppdrag? 

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no

Har du ledererfaring, kompetanse innen IT og ønsker å jobbe med utvikling av IT-løsninger som benyttes av hele Norges befolkning? Da er du kanskje vår nye leder for A-ordningen!

Offentlig deling av informasjon er et viktig satsningsområde i Norge, og Skatteetaten forvalter løsninger på vegne av flere etater, hvor en av de er nettopp A-ordningen. Løsningen samordner måten hvordan arbeidsgiverne rapportere opplysninger om inntekt og ansatte til NAV, SSB og Skatteetaten. Høres det traust ut? Det er det slettes ikke! Samordnede data er gullet i vårt samfunn og legger til rette for at det er mulig å forenkle og forbedre tjenester som treffer deg og meg! Vi søker nå etter ny leder for A-ordningen. Gruppen har ansvaret for å videreutvikle løsninger knyttet til A-ordningen, og består i dag av mange dyktige medarbeidere med lang erfaring innen området og er i tillegg i vekst.

Vi ser etter deg som har god forståelse for samfunnsutviklingen, for IT-utviklingsprosesser og for potensiale for modernisering og digitalisering. Som leder for A-ordningen vil du være ansvarlig for prosesser og styring av avhengigheter tilknyttet A-opplysninger på tvers av organisasjonen, og du vil jobbe tett med andre avdelinger og divisjoner i Skatteetaten. For å lykkes i rollen må du kunne håndtere mange parallelle prosesser, og du bør kunne kommunisere og forankre informasjon på flere nivåer i organisasjonen. Du vil være leder og personalansvarlig, og evnen til å utvikle velfungerende team og utnytte de ansattes kvaliteter på en god måte er et suksesskriterie.
Vi tror du har basiskompetanse innen IT-utvikling og noen års erfaring med ledelse. Det er ikke dumt om du har erfaring fra det offentlige, eller store komplekse virksomheter, slik at du har god forståelse for prosess- og prosjektgjennomføring. I denne rollen blir du en del av en avdeling og et utviklingsmiljø på cirka 400 medarbeidere.

Medarbeiderne befinner seg på Helsfyr i Oslo og i Grimstad. Ditt arbeidssted vil være på Helsfyr.

Vi tilbyr

Med over 1.500.000 utviklingstimer årlig er Skatteetaten en av landets største arbeidsgivere innen programvareutvikling. Vi er rundt 1000 mennesker i divisjon IT som jobber med utvikling og drift av IT-løsninger som brukes av hele Norges befolkning. Vår IT-portefølje er dessuten en av Norges største med sterk vekst i tjeneste- og transaksjonsmengde. Dette medfører at vi stadig er på jakt etter dyktige IT-folk.

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som underdirektør (kode 1059), med lønn fra kr 765 000 – kr 920 000 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes. Stillingen har seks måneders prøvetid, og da vi jobber på tvers av flere lokasjoner må noe reisetid påregnes


Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

Kvalifikasjoner

  • høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for kravet til utdanning
  • noen års erfaring med ledelse knyttet til personal-, prosess-, prosjekt-, eller utvikling av medarbeidere
  • god forståelse for samfunnsutviklingen, og potensiale for digitalisering
  • forståelse for IT-utviklingsprosesser
  • fordel med erfaring knyttet til skatt og avgift

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er interessert i mennesker, og som kan forstå og håndere individuelle behov. Deg som skape engasjement i gruppa, slik at dere strekker dere etter å levere på en utmerket måte. Du kan jobbe selvstendig og ta initiativ, og vi tror at du er rask til å sette seg inn i nye problemstillinger for å bringe oss videre. For å kunne jobbe effektivt, er det ikke så dumt å være strukturert, spesielt med hensyn til utfordringer du må nøste opp i for at teamet skal ha det best mulig. 

Stillingsbrøk

100

Søknadsfrist: 06.02.2023

Arbeidssted: Oslo

Arbeidsgiver:
IT, Skatteetaten
Fredrik Selmers vei 4
0663 Oslo

Kontaktperson:
Roar Ørvik
Tlf: 926 26 079

Søk på stillingen

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler