Logo Skatteetaten

Vil du være med å løse et viktig samfunnsoppdrag? Innkreving, Skatteetaten




Om stillingen

Har du interesse av vårt viktige samfunnsoppdrag, ønsker å jobbe i et stort og dynamisk miljø innenfor innkrevingsområdet, har vi jobb for deg. Vi jobber i en divisjon som vil ha en rivende utvikling de neste årene, både innenfor teknologi og regelverk. Store fagmiljøer i Skatteetaten skal jobbe sammen, og sammen med andre aktører i samfunnet for å sikre finansiering av den velferdsstaten Norge er.

Stillingen er plassert i avdeling avgift som blant annet har ansvar for å kreve inn merverdiavgift. 

Vi trenger flere medarbeidere som kan jobbe med avgiftskrav i vårt innkrevings miljø i Bergen . Du vil bli en del av et innkrevings miljø på rundt 17 medarbeidere, som er preget av fleksibilitet og høyt engasjement. Hos oss er hverdagen preget av høyt tempo, gode faglige diskusjoner og hyggelige kollegaer. Vi har godt faglig miljø som er preget av kunnskapsdeling og kollegastøtte. Med andre ord - Vi samarbeider og hjelper hverandre. Vi trenger deg som liker en hektisk men variert arbeidsdag. Noen av gruppens oppgaver krever at en er fysisk til stede på kontoret.

Hva går jobben ut på?

I denne stillingen vil du jobbe med saksbehandling av både skriftlige henvendelser og telefon henvendelser. Du vil blant annet jobbe med vurdering av innfordringstiltak som feks. utlegg, tvangssalg, søknadsbehandling, konkurs m.m. En av gruppens oppgaver er også å foreta utleggsforretning, og som er en oppgave som kun kan gjøres fra kontoret i Bergen. Du vil også jobbe med veiledning i forhold til de kravtyper og oppgaver som gruppen har. Du skal samhandle med andre avdelinger/divisjoner i enkelt saker. Du kan også få oppgaver som krever deltagelse i tverrfaglige nettverk, team og prosjekter ved behov. Det vil bli endringer i oppgaver, kravstyper og måten vi løser oppgavene våre på.

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

  • du har høyere utdanning på bachelorer nivå, fortrinnsvis innen økonomi eller juridiske fag. Relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
  • du må kunne kommuniserer godt både skriftlig og muntlig - også på engelsk
  • du må ha erfaring med bruk av digitale løsninger og verktøy
  • det er en fordel med erfaring fra offentlig forvaltning eller innkreving, men har du det ikke vil du få god opplæring

Hva ser vi etter hos deg?

Du er en person som har evne og interesse for å jobbe sammen med andre, er med på å skape trivsel og bidrar med kunnskapsdeling i arbeidsmiljøet. Du møter våre brukere med forståelse og empati, samtidig som du kommuniser et budskap som er forankret i et regelverk på en forståelig måte. Du liker å jobbe selvstendig. Du kan gå i dybden på en sak samtidig som du vurder kvalitet og effektivitet, når det gjelder å levere på dine oppgaver.

Du har digitale ferdigheter, og kan være med å utvikle og effektivisere våre arbeidsprosesser.

Vi ser etter deg som er lærelysten og nysgjerrig, og som ønsker å være med på den endringsreisen som Skatteetaten holder på med i forbindelse med "Fremtidens innkreving". Du må kunne sette deg inn i nye oppgaver,  være analytisk og se helheten i virksomheten.

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som rådgiver (1434), med en årslønn mellom 520 000,- og 657 000,- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.


Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

 

Om arbeidsgiveren

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
2V9A1588

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:
14.04.2024
Arbeidsgiver:
Skatteetaten
Sted:
Bergen
Stillingstittel:
Rådgiver
Stillinger:
1
Heltid / Deltid:
Heltid
Ansettelsesform:
Fast
Stillingsprosent:
100


Adresse: Skatteetaten Bergen, Nonnesetergaten 4, 5015 Bergen, Norge


Kontaktinformasjon

Marie Nordanger Lekva
Marie Nordanger Lekva
underdirektør
E-post: marienordanger.lekva@skatteetaten.no