Logo Skatteetaten

Ønsker du en saksbehandlerrolle hvor du får være med å utgjøre en forskjell i samfunnet? Skatteetaten, Brukerdialog




Om stillingen

På skattekontoret i Tynset har vi ansvaret for å sikre god kvalitet på skattemelding og skatteoppgjør for lønnstakere og pensjonister. Dette gjør vi gjennom å gi god veiledning, saksbehandling, kontroll og klagebehandling. Vi har også ansvar for å følge opp spesielle områder med risiko for manglende etterlevelse av skattereglene.

Tynset er strategisk plassert i nærheten av Rørosbanen og Røros lufthavn, og trives du med friluftsliv har du gode muligheter da byen er omgitt av natur på alle kanter. 
Kunne du tenke deg å jobbe i et kompetansemiljø hvor vi stadig får bryne oss på nye problemstillinger? Har du interesse for god offentlig forvaltning og trives med saksbehandling? Da håper vi at du har lyst til å være med på laget. 

Hva går jobben ut på?

Vi er en sammensveiset gruppe, med et godt og positivt arbeidsmiljø, som stiller opp for hverandre og deler kompetanse. I tillegg til å samarbeide med dine kollegaer på Tynset, får du muligheten til å jobbe landsdekkende med mange forskjellige mennesker og fagområder på tvers av lokasjoner over hele landet. Nå gleder vi oss alle til å ta imot vår nye medarbeider!

Du blir en av flere saksbehandlere som i hovedsak jobber med disse oppgavene:

  • saksbehandle og kontrollere skattemelding for lønnstakere og pensjonister
  • behandle klager
  • bistå med å utarbeide rutiner og retningslinjer
  • bistå med telefonveiledning ved behov

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

Du må ha

  • relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå, gjerne innen økonomi og administrasjon, regnskap eller jus. Du kan gjerne være nyutdannet. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir. 
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • god digital forståelse og liker å bruke digitale verktøy i oppgaveløsningen

 

Det er en fordel om du også har:

  • erfaring fra offentlig saksbehandling 
  • erfaring fra analyse og risikoidentifisering 

Hva ser vi etter hos deg?

For å trives og lykkes hos oss, er det viktig at du

  • har evne og lyst til å jobbe både selvstendig og i team
  • liker utfordringer, lærer raskt nye oppgaver og setter deg raskt inn i nye rutiner og retningslinjer
  • er digitalt nysgjerrig, utviklingsorientert og trives med raske endringer
  • er løsningsorientert og tar ansvar for tidsfrister, også ut over eget ansvarsområde
  • har stort engasjement og trives i et miljø med høye krav til leveranser og frister
  • deler kunnskap og støtter dine kollegaer på veien til gruppens mål

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det i tillegg givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Vi verdsetter samarbeid og oppmuntrer til tverrfaglig arbeid med kolleger fra ulike fagområder.

Hos oss har du muligheten til å planlegge din egen arbeidshverdag og nyte fleksible arbeidsformer som sikrer en sunn balanse mellom arbeid og fritid. I tillegg tilbyr vi fleksitid, overtidsgodtgjørelse, sommertid og muligheten for trening i arbeidstiden.

Vi tilrettelegger også for en hybrid arbeidshverdag som gir deg muligheten til å jobbe både hjemmefra og på kontoret. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.

Du blir ansatt som rådgiver med en årslønn mellom kr 548 600 – kr 692 400 avhengig av kvalifikasjonene dine.


Verdt å merke seg før du søker


Utfyllende CV:
Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.

Mangfold og likestilling: Vi er for mangfold, likeverd, og likestilling. Vi oppfordrer kandidater med hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn til å informere oss ved søknad for muligheten til positiv særbehandling.

Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.

Bakgrunnssjekk: Vi benytter leverandøren Semac til bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.

 

Om arbeidsgiveren

Velg en jobb der du får utfordret deg selv, ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no


2V9A1973

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:
17.04.2024
Arbeidsgiver:
Skatteetaten
Sted:
Tynset
Stillingstittel:
Saksbehandler til saks- og klagebehandling av skattemeldinger
Stillinger:
2
Heltid / Deltid:
Heltid
Ansettelsesform:
Fast
Stillingsprosent:
100


Adresse: Torvgata 1, 2500 Tynset, Norge

Åpne veibeskrivelse (i ny fane)

Kontaktinformasjon

Bjørn Harald Haugen
Bjørn Harald Haugen
underdirektør