Logo Skatteetaten

Vil du jobbe med anskaffelser i et spennende fagmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer? Skattedirektoratet, virksomhetsstyring




Om stillingen

I Skatteetaten er anskaffelser et viktig strategisk virkemiddel for å bidra til å oppnå etatens mål og strategi. Vi anskaffer årlig varer og tjenester for ca. 2,6 mrd. kroner og har innført kategoristyring som et grunnleggende prinsipp for organisering av anskaffelser.

Seksjon Anskaffelser i Skattedirektoratet har ansvaret for alle anskaffelser i etaten. Vår primære oppgave er å gjennomføre anskaffelser og følge opp kontrakter. Vi jobber kategoribasert og samarbeider tett med ulike fagmiljøer og strategiske beslutningstagere for best mulig å dekke etatens behov for varer og tjenester. Vi har en stor og spennende kontraktsportefølje innen hovedkategoriene Eiendom, Facility Services, Administrasjon, IT og Personell. Vi driver aktiv markedsdialog og søker å utnytte innovasjonstakten hos leverandørene.

Vår seksjon har et stort og meget godt fagmiljø med 22 svært kompetente og motiverte medarbeidere, som har det hyggelig på jobben. Vi søker nå en ny medarbeider. Du blir en del av et arbeidsmiljø med god kultur for deling og involvering, godt engasjement og høyde under taket. Vi hjelper og støtter hverandre i hverdagen, og er gode sparringspartnere for hverandre når det er behov for det.

Hva går jobben ut på?

Du vil du jobbe med å;

  • lede gjennomføringen av anskaffelsesprosesser
  • følge opp kontrakter i egen kontraktsportefølje 
  • bidra i seksjonens kategoriarbeid
  • bidra i seksjonens utvikling av metodikk, prosesser, rutiner og maler

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

Vi ser etter deg som har; 

  • høyere utdanning på bachelor- eller masternivå innen relevant fagområde som for eksempel jus, økonomi eller tilsvarende
  • god kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser
  • erfaring med å gjennomføre anskaffelser
  • erfaring med markedsdialog og forhandinger
  • erfaring med kontraktsoppfølging
  • har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig

Utenlandske utdanning må være godkjent av NOKUT/Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Hva ser vi etter hos deg?

  • du har evne til å jobbe strukturert og selvstendig for å få til effektive og gode prosesser
  • du har gode samarbeidsevner, og kan jobbe tverrfaglig med mange ulike fagmiljøer
  • du er løsningsorientert og har god gjennomføringsevne
  • du trives med å jobbe utadrettet

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
 
Du blir ansatt som seniorrådgiver (kode 1364) med en årslønn mellom kr 700 000 og kr 950 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 


Om arbeidsgiveren

Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Hyggelig "teamwork" SkD

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:
26.05.2024
Arbeidsgiver:
Skatteetaten
Sted:
OSLO
Stillingstittel:
Seniorrådgiver anskaffelser
Stillinger:
1
Heltid / Deltid:
Heltid
Ansettelsesform:
Fast
Stillingsprosent:
100


Adresse: Fredrik Selmers vei 4, 0663 OSLO, Norge


Kontaktinformasjon

Erlend Leinum
Erlend Leinum
Seksjonssjef