Veileder - servicemenneske i førstelinje med teft for klar kommunikasjon Skatteetaten, Brukerdialog
Om stillingen
Er du god på kundebehandling, og synes at brukerne bør få løst problemene sine ved første kontakt?
Vår førstelinje er selve hjertet i Skatteetaten, og vi skal nå styrke den med fire midlertidige stillinger som veiledere i Stavanger. Vi ser etter engasjerte og serviceinnstilte personer som ønsker å skape gode kundeopplevelser, og som er komfortable med å bruke teknologi i arbeidshverdagen.
Vårt mål er at brukerne skal få hjelp til å løse problemet sitt når de tar kontakt med oss, slik at de kan handle riktig også i stressende situasjoner. Derfor er denne jobben ekstremt viktig for oss! Det å kommunisere tydelig og forståelig, og at du er et servicemenneske, er helt grunnleggende viktig for å lykkes i denne jobben.
Hvis dette høres spennende ut, vil vi gjerne høre fra deg! Søk gjerne på stillingen, eller ta kontakt med kontaktperson.
Hva går jobben ut på?
Du vil bli en del av veiledingsteamene i førstelinje som jobber spredt rundt omkring i landet. Vi er en stor gjeng på om lag 700 medarbeidere som gir veiledning og informasjon om skatt, avgift, folkeregistersaker, ID-kontroll, og saksbehandler på avklarte områder. Veiledning skjer hovedsakelig over telefon i tillegg skranke, kontaktskjema, chat, chatbot, skatteetaten.no m.m. Du kommer til å jobbe i team med dyktige og engasjerte kollegaer, og nødvendig opplæring i skattefaget vil bli gitt.. Oppgavene vil gi deg god innsikt i Skatteetatens fagområder, og verdifull erfaring fra en offentlig etat med høyt utviklings- og brukerfokus.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha
- relevant utdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK- direktoratet
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- gode digitale ferdigheter, særlig system- og navigeringskompetanse er viktig i denne jobben
I tillegg er det fordel å ha erfaring fra relevant veiledningsarbeid.
Hva ser vi etter hos deg?
Vi trenger deg som
- liker å jobbe med mennesker og yte god service ved å ha brukerens behov i sentrum
- er omgjengelig i møte med andre, er fleksibel i arbeidshverdagen og bistår der det trengs
- kan sette deg inn i nye og kompliserte regelverk
- evner å veilede tydelig og enkelt slik at bruker forstår
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i tilknytning til arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som førstekonsulent eller rådgiver, med en årslønn mellom 532 200 og 646 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Engasjementenes varighet er seks måneder fra oppstartsdato.
Verdt å merke seg før du søker
- Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester.
- Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for å finne ut om vi er en god match.
- Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
- Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
- Bakgrunnssjekk: Vi benytter ekstern leverandør for gjennomføring av bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Dette innebærer verifisering av vitnemål fra og attester.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no