Logo Skatteetaten

Er du en veileder som trives med skrankearbeid og liker å gi god service? Skatteetaten, Brukerdialog




Om stillingen

Vil du bidra til en svært viktig jobb i Skatteetaten? Vi trenger deg som synes det er viktig med god service og som tenker at det er skikkelig smart at brukerne får den hjelpen de trenger første gang de tar kontakt med oss. 

Vi søker flere engasjerte og positive lagspillere til vårt team på Servicesenter for utenlandske arbeidstakere (SUA) i Oslo.

På SUA spiller du en viktig rolle i å hjelpe utenlandske arbeidstakere, næringsdrivende og deres familier til å kunne jobbe og bo i Norge. Vi tilbyr rask saksbehandling og veiledning på flere språk til våre brukere. 

Vi er 10 faglig dyktige og engasjerte kollegaer som bidrar til å løse samfunnsoppdraget til Skatteetaten.  

Hva går jobben ut på?

Du får direkte brukerkontakt gjennom veiledning i vårt publikumsmottak, ofte med brukere som ikke har norsk som sitt morsmål. Arbeidet består både av vakt i publikumsmottak og saksbehandling av innkomne saker. I publikumsmottak møter du brukere ansikt til ansikt og gir veiledning på en effektiv og forståelig måte. Du behandler saker fra publikumsmottak og andre innkomne saker. 

Dine arbeidsoppgaver inkluderer å 

  • gi profesjonell veiledning og utføre saksbehandling til utenlandske arbeidstakere, innen fagområdene skatt og folkeregister. 
  • samarbeide med andre fagområder i Skatteetaten og samarbeid med politi, Arbeidstilsynet og a-krimsenteret.
  • gjennomføre ID-kontroller for å sikre riktig registrering av brukernes identitet. 
  • utføre kundebehandling på en effektiv måte, med fokus på brukerens behov og god service. 
  • ha utstrakt tverretatlig samarbeid for å løse brukernes behov.  

Du vil også få mulighet til å påvirke og bidra til å utvikle smarte og effektive måter å jobbe på.  

Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?

Du  

  • har utdanning på minimum bachelornivå, for eksempel innen økonomi/administrasjon, samfunnsfag, service eller kommunikasjon. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning. 
  • må trives med direkte brukerkontakt og gjerne ha erfaring med veiledning, kundeservice og/eller saksbehandling. 
  • har et godt og tydelig språk når du skriver og snakker, både på norsk og engelsk. Behersker du andre språk i tillegg er det positivt. 
  • har solid digital kompetanse og god kjennskap til MS Office-verktøy og digitale samhandlingsverktøy som for eksempel Teams. 
  • lærer raskt nye systemer for effektivt å håndtere saksbehandling i mange av etatens fagsystemer.

Hva ser vi etter hos deg?

Du 

  • trives med å snakke med andre mennesker samt gi service og god kundebehandling.
  • er en som trives med og kan bidra positivt inn i et hektisk arbeidsmiljø.  
  • bidrar aktivt for å løse oppgaver i fellesskap og deler kunnskap med kollegaer. 
  • tar initiativ til læring og utvikling, både faglig for organisasjonen og for deg selv. 
  • ser utfordringer som muligheter og er flinkt til å finne løsninger. 

Vi ser på ditt engasjement og dine ideer som verdifulle for å kontinuerlig å forbedre våre tjenester og prosesser.

Hvorfor skal du velge oss?

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med gode muligheter for læring og faglig utvikling. 

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no. 

Du blir ansatt som førstekonsulent eller rådgiver, med en årslønn mellom 532 200 og 646 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.  

Verdt å merke seg før du søker

Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester. 

Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match. 

Mangfold og likestilling: Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Vi er på jobb for alle og er opptatt av at alle trives på jobb! Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere. 

Bakgrunnssjekk: Vi benytter oss av en ekstern leverandøren for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. 


Om arbeidsgiveren

Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no


bygg

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:
09.10.2024
Arbeidsgiver:
Skatteetaten
Sted:
Oslo
Stillingstittel:
Veiledere
Stillinger:
3
Heltid / Deltid:
Heltid
Ansettelsesform:
Fast
Stillingsprosent:
100


Adresse: Skatteetaten Oslo, Schweigaards gate 17, 0191 Oslo, Norge


Kontaktinformasjon

Heidi Næss Karlsen
Heidi Næss Karlsen
underdirektør